"Twingly statistik"

onsdag 28 juni 2017

Långsam promenad.....insektsfobi......frustrerande....





Matte fick för sig att hon skulle följa med på förmiddagspromenaden för hon ville komma ut. Dessutom ska hon ju försöka röra på sig även om det är jobbigt. Sagt och gjort. Hon satte fast mitt koppel i skärpet för hon var tvungen att stödja sig på båda kryckorna. Det var bara det att matte hade smort in sig med det hemska Tigerbalsamet så det stank riktigt illa om henne. Jag ville alltså gå så långt som möjligt ifrån henne.....



Vi kom inte långt förrän Albin skulle vila i skuggan.......




...och igen




...tror inte vi gick många meter förrän det var dags igen




....alltså promenaden tog världens tid och gick i snigeltakt




Jag ser att han har bråttom fram till skuggan men så himla varmt var det inte även om solen sken....

Matte tyckte att jag var jätteduktig som hela tiden gick så snällt framför henne. Hon förstod att det var jobbigt för mig med den starka lukten från balsamet....








Albin får fullkomligt panik när han hör eller ser en insekt här inne. Idag rusade han in i öppna spisen för att en stor fluga surrade runt


Albin är sotig på nosen och på kroppen




Han låg länge och skakade innan han tordes komma ut från gömstället





Iris är den enda av oss djur som gärna ligger ute på balkongen




Leo ligger ofta under bordet när han vill vara i fred






Albin vägrade äta kvällsmaten för han är fortfarande skärrad efter flugan. Matte ska försöka ge honom maten efter kvällsrundan....Utomhus bryr han sig inte alls om insekter. Märkligt!











Vi väntar på att Lena och Robban ska gå kvällsrundan med oss. Lena går hellre med Albin så Robban får ta mig. Enligt matte måste man vara mycket mer bestämd när det gäller mig för annars tar jag gärna överhanden vad gäller vart vi ska gå, för att inte tala om när jag tappar hörseln om jag får vittring på något intressant...Det ligger väl något i det kan jag erkänna.....







Robban ringde klockan åtta i morse till röntgenmottagningen i Västerås och möttes av telefonsvarare att alla tider för samtal var slut för dagen. Han ringde flera gånger under dagen och möttes av samma besked. Mycket märkligt! Det står på deras hemsida att det är telefontid 7.45 - 11.30 och 13.00 - 16.15 och ändå är telefontiden slut redan klockan 8.00? Sedan såg han att man kunde maila dit och det gjorde han men det tar tre dagar innan han får svar.!?! Ska bli intressant att se om det stämmer. Matte tror att de inte har någon personal så av den anledningen kan de inte ta emot samtal men då kan de ju skriva det på hemsidan. Robban kan ju inte vara den enda som ringer dit. Så frustrerande!

Något som är löjligt också är att Robban får komma till Karolinska sjukhuset för undersökning och behandling men han får inte röntgas där för att han inte tillhör det landstinget. Det hade varit smidigast om röntgen kunde göras på samma plats som undersökningen kan man ju tycka. Men vem säger att det ska vara smidigt?















Inga kommentarer:

Skicka en kommentar