"Twingly statistik"

lördag 17 juni 2017

Promenader...dammsugare...grönsaker...




Idag har Robban gått alla promenaderna med oss även om matte tog ut mig på toa i morse. Jag vill helst inte vänta ända till klockan nio när Robban kommer eftersom jag är van att gå ut mycket tidigare. Nog för att jag kan hålla mig alltid men det är frukosten jag tänker på för den får vi ju inte förrän morgonrundan är gjord. Jag hinner alltså gå dubbla morgonrundor och äta frukost däremellan innan det är dags för Albin att äta. Han lämnar ju alltid grönsaker efter sig och dom får jag när han är klar och det tackar jag för....

När Robban går promenaderna med oss så blir det sällan några bilder tagna och idag har han inte tagit någon vad jag vet.






Det har verkligen varit lugnt här idag. Matte har inte ens dammsugit som hon gör varenda dag men det gör absolut ingenting alls för jag gillar inte den maskinen. Dammsugningen medför dessutom jobb för mig för jag måste samla ihop alla mina mjukisdjur och det är inte helt lätt men det är ett måste så de inte försvinner in  i dammsugaren, åtminstone är jag rädd för det..Matte tycker bara att jag är fånig....

Däremot körde hon igång tvättmaskinen och den kan bullra  den också....


Här sitter Iris och nosar på sina pisstrasor. De luktar åtminstone betydligt bättre nu än innan de hamnade i tvättmaskinen..








Nu blev jag riktigt besviken på Albin. Först skulle han inte äta sin kvällsmat och när han sedan gör det så har han slickat i sig precis allt, ja även grönsakerna. Inte en enda liten ärta fanns kvar till mig och jag som satt så snällt och väntade som vanligt....








Vilostund efter kvällsmaten....

Nu väntar vi på att Robban ska komma hit. Det blir en lite tidigare kvällsrunda i kväll igen för nu är han och Lena bjudna på grillmiddag. Det gjorde absolut ingenting att vi gick rundan en timme tidigare igår och det lär det inte göra i kväll heller...Hörde att vi ska upp tidigt i morgon för matte ska på magnetröntgen. Ja, mig gör det inget men det blir värre för morgontrötta Albin gissar jag....











Inga kommentarer:

Skicka en kommentar