"Twingly statistik"

söndag 11 juni 2017

Stanna...studenten....hare



Matte tyckte att det såg lite obekvämt ut men jag sov så skönt...och jag begriper inte varför matte ska upp så tidigt även om jag inte är morgontrött av mig utan alltid studsar upp så fort matte vill det? Ibland kunde det vara skönt med en sovmorgon men det tillåter ju inte Leo heller för den delen....




Ute på tidig morgonrunda





Jag fick vittring på något intressant och drog iväg när matte skulle plocka upp efter mig. Jag fick dock jättemycket beröm för att jag genast stannade när matte ropade "stanna" och stod helt stilla tills hon kom..Matte tycker att "stanna" är det absolut viktigaste kommandoordet som man bör lära sin hund...







Robban kom på förmiddagen. Han skulle tanka över en massa bilder från sin systemkamera till datorn. Han tog jättemånga bilder från Lenas dotters studentutspring i Eskilstuna och mottagningen här senare på dagen.


Hon åkte studentflak genom stan och de hamnade i värsta regnovädret på slutet....




Matte var inte med vid utspringet utan bara på mottagningen här tillsammans med många trevliga gäster. God mat och dryck serverades förstås och dottern fick massor av fina presenter och blommor.

I nästa vecka börjar hon att jobba heltid på arbetsplatsen där hon har jobbat på helgerna under skolåret. Hon hoppas på att komma in på högskolan till hösten.








Albin och jag låg i bilen under tiden. Efter 2,5 timme skjutsade Robban hem matte och mig.


Robban skulle rasta oss innan vi åkte...



...och då fick jag syn på en hare. Vilken tur att jag var kopplad för nu var det inte säkert att jag hade stannat hur mycket de än hade ropat "stanna" för det är inte säkert att jag hade hört det. Hur ofta ser man harar egentligen? Snacka om att jag blev uppspelt....







Bilder från dagens promenad tillsammans med Albin och Robban....






Jag vill att Robban ska klappa mig också och inte bara Albin....




Då ska förstås Albin fram och nosa på mig





De har tydligen fotbollsskola för mindre barn för de var inte stora 



 Tänk att Albin alltid ska fram och undersöka samma dofter som jag har hittat...










Hoppas att det snart är dags för kvällsrundan för fy vad det stinker Tigerbalsam här inne...















Inga kommentarer:

Skicka en kommentar