"Twingly statistik"

torsdag 22 juni 2017

Trött Albin....upptäcktsfärd.....Glad Midsommar!




Så här trött är Albin när han måste ut på morgonrundan klockan nio



Vi väntar på Robban som ska gå morgonrundan med oss. Matte kunde inte gå med mig i morse så jag har väntat länge på att få gå ut. Tycker inte om att vänta på frukosten så länge....




Väntar på matte som är hos sjukgymnasten



...och Albin fortsätter att gäspa även om man kan tro att han är arg men det är han inte...








Matte fick svar på sin magnetröntgen av ländryggen. Den visade att ländkotorna 4 och 5 är skadade och framför allt 5 där en bit har lossnat, vilket leder till de intensiva smärtor och domningar som matte har i framför allt rygg, höger ben och höft. En nerv eller nerver ligger troligen i kläm. Mattes läkare har semester men en annan läkare på kliniken skickade en remiss till ortopeden i Västerås idag. Nu är det bara för matte att vänta tills de hör av sig...Matte kan ju inte äta smärtstillande heller så det är tur att hon har så stort ordförråd vad gäller svordomar.....samt den illaluktande burken med Tigerbalsam som inte hjälper men lindrar något för stunden...











Jag fick följa med Robban och Albin hem och ligga i deras trädgård. Det fanns mycket att kolla på, inte minst alla kryp på marken...


Jag har ju inte varit här tidigare så det var spännande..



Albin drömmer som vanligt...



Det var skönt ute för det var inte så varmt idag. Jag låg ju inte ner hela tiden utan sprang runt på upptäcktsfärd, men som sagt, jag är ganska så bekväm av mig...och så vill jag helst vara med matte....




Albin undrar vad Robban pysslar med?





Han har pumpat upp poolen och fyller den nu med vatten. Ja, den får Albin ha för sig själv.....









Matte är bortbjuden till Lenas föräldrar i morgon på midsommarafton, ja Robban, Lena och hennes barn också förstås så matte har beställt en gräddtårta med jordgubbar på bageriet här i stan och som hon ska ta med sig i morgon. Robban skjutsade henne dit för att hämta tårtan för ett par timmar sedan. Matte lär inte kunna vara där så länge men hon ser fram mot lite trevligt sällskap och god mat....

Nu väntar jag och Albin på att Robban och Lena ska komma och gå kvällsrundan med oss.....


Gömmer mig från den otäcka lukten som matte har smort in sig med



Albin fick stanna kvar för att äta kvällsmat. Han äter mycket bättre här men han vill nog att Robban kommer snart så att de kan ta den vanliga kvällsrundan tillsammans innan det är dags för Albin att sova för natten....















Inga kommentarer:

Skicka en kommentar