"Twingly statistik"

tisdag 28 november 2017

Duggregn...glasögon...vaktar...

Här har det duggregnat i stort sett hela dagen förutom när Robban skulle rasta oss i Eskilstuna. Då började det regna ordentligt så det blev bara en kort runda där.....



Vi ska till Eskilstuna


....som vanligt låtsas jag inte förstå att jag ska in i bilen










Matte skulle kolla synen för hon får så ont i huvudet framför allt när hon läser eller sitter vid datorn. Och mycket riktigt behövde hon nya glasögon. Hennes ögonproblem gör att hon inte kan ha progressiva utan behöver därför två par, ett par dagligen och det andra när hon läser. Hon har även beställt terminalglasögon som ögonläkaren på Globens ögonklinik rådde henne att använda vid den stationära datorn.

Robban passade på att kolla synen han också och han behövde också glasögon eftersom han också fått huvudvärk och ansträngda ögon vid främst TV-tittande, starkt solsken  och mörkerkörning.. Han hade faktiskt glasögon när han gick i grundskolan så det var ju väntat att han behövde det nu också..

De bokade synkontrollen på Smarteyes i fredags efter de hade handlat kattmat och eftersom det var Black friday då så fick de glasögonen till halva priset och det var ju inte dumt för glasögon är inte så billiga precis.









Rastrunda i Eskilstuna i regnet



Jag gillar ju inte alls att bli blöt men plötsligt hittade jag en mycket intressant doft och den måste ju bara undersökas så då kom jag plötsligt av mig. Jag ville ju till bilen så fort som möjligt.....











Här ligger jag och vaktar mina mjukisdjur.....



...så att inte Albin ska ta dem



...men man kan inte vända ryggen till förrän han är på dem





...jag skulle ju bara dricka lite vatten. Varför har han blivit så lekfull? Inte alls kul..













Inga kommentarer:

Skicka en kommentar