"Twingly statistik"

torsdag 23 november 2017

Snabba väderomslag.......lekfull



Så besviken jag blev när jag  kom ut i morse och såg att all snön var borta. Allt hade regnat bort under natten. Igår minusgrader och snö, idag +7 grader varmt....snabba omslag verkligen...


Vi ska åka och storhandla och så skulle matte köpa några klädesplagg till sig själv. Hon ville åka idag så hon slapp Black Friday-hysterin i morgon....








Leo satt i fönstret och kollade efter oss















Vi åker i den här bilen nu. Också en Volvo men nyare, tystare och fräschare än den förra. Robban gillar dieselbilar. Den här är också bränslesnål, har bra lastutrymme och är en bra hundbil 


Även om jag ogillar att åka bil, oavsett vilken bil det är så är den här helt okej här bak också. Robban ska sätta dit solfilm på fönstren som vi hade i förra bilen. Det kändes lite tryggare när fönstren var mörkare....












Matte fick tag i det hon skulle köpa och det var ju skönt och hon tyckte att det var skönt att gå i butiker som var i stort sett folktomma...




Rastrunda




Och som vanligt många nya dofter. Albin var ju tvungen att pinka stup i kvarten förstås












Albin har blivit så lekfull senaste tiden, ja han har ändrat sitt beteende otroligt mycket överhuvudtaget. Han är inte alls lika lättskrämd längre och mycket lugnare. Han försöker ofta få igång Iris för Leo och jag är inte lika förtjusta i lek och bus. Jag busar bara ute i snön men här inne vill jag ha lugn och ro....



Döm om min förvåning när jag fick syn på att Albin lekte med några av mina mjukisdjur. Det tyckte jag inte alls om. Så fräckt!



Han har egna mjukisar men dem rör han aldrig. Det blir kanske ändring på det nu får man hoppas så att jag får ha mina i fred...













Inga kommentarer:

Skicka en kommentar