"Twingly statistik"

måndag 5 november 2018

Djurkliniken.....hundrastgården.....




Färdigklädda för utgång....






Vi åkte först till djurkliniken för att köpa Albins specialfoder...

Specialfodret, 8 kg kostar 712 kr och räcker i 1,5 månad till honom. Dessutom får han FortiFlora i kvällsmaten. Så fort han får något annat så pajar magen men en och annan köttbulle funkar och likaså Dentastix. Vilken tur för honom för gud så trist det hade varit annars.


Jag är absolut billigast i drift i den här familjen och kan äta allt. Tur att jag har plåtmage som matte säger. De kräsna katterna är också dyra med sina olika blöt- o torrfoder samt all kattsand




Så fort vi kommer till djurkliniken vill både jag och Albin ut ur bilen och ta en sväng över gräsmattan. Det finns så många intressanta dofter där




Jag spanar in en jättesöt liten dvärgpudel som ska in på isoleringen. Undrar vad det är för fel på honom?







Vi släppte av matte hemma och åkte vidare till hundrastgården där vi var i drygt en timme. Det var riktigt skönt ute trots regndiset....



Som vanligt var det viktigt att kolla efter vilka som har varit här






Och för ovanlighetens skull så var det full fart på mig också..




...har inte sprungit så här mycket tidigare





....men självklart hinner jag inte med Albin när han sätter fart


Han är hela tiden intresserad av vad jag gör







Jag är inne i tunneln, något som Albin vägrar göra





Hittade en grop och började själv gräva. När jag hade tröttnat övertog Albin grävandet...Vi blev ganska så smutsiga men kul var det...







Stort GRATTIS till Lena som fyller jämna år idag! Som vanligt jobbar hon hela dagen men jag hoppas att hon har haft en fin dag ändå!





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar