"Twingly statistik"

tisdag 6 november 2018

Långpromenad....förkylning....Iris





Vi tog en långpromenad på förmiddagen. Regndis men 9 grader varmt och vindstilla så det var riktigt skönt ute




Albin kollar in en liten dvärghund som stretar och drar i kopplet



...jag kollar in några elever som springer till skolan





Vi tog en omväg till apoteket dit både Robban och matte skulle




Usch, en sopmaskin som låter illa. Jag gillar inte sådana där arbetsmaskiner





Tydligen en mycket intressant doft





Albin vill pussa mig men det vill inte jag att han gör





Albin har varit på toa












Robban har varit ordentligt förkyld och risig i några dagar och nu har han tydligen smittat ner matte också. Precis som om hon inte har tillräckligt med hälsobekymmer redan....



...så nu pimplar matte i sig te med ingefära, gurkmeja, svartpeppar, citron och honung och hoppas på att kurera sig snabbt...








Vilar efter maten.....




....och självklart ska härmapan Iris också göra det samtidigt intill mig på mattan. Ibland är hon som plåster på mig och det gillar jag inte...












Inga kommentarer:

Skicka en kommentar