"Twingly statistik"

måndag 19 november 2018

Grattis Leo!



Grattis Leo som fyller 10 år idag!










Leo för tio år sedan hos uppfödaren. Han är en blandning mellan perser/angora




Har alltid varit mycket nyfiken på allt



...och en riktig sportnörd. Tittar gärna på olika sporter precis som matte




Han gillar hundprogram också





Matte hade en irländsk setter, Eros som var svårt allergisk och gick med tratt långa perioder. Praktisk att gömma sig i  tyckte Leo




En matglad katt som är noga med mattiderna. Det är överhuvudtaget en katt som vet vad han vill och han är helt klart flockledaren i det här huset...



Den här bilden togs den 1 december 2013 då jag kom hem till matte från Rumänien vid midnatt. Katterna undrade vem jag var men jag brydde mig inte om dem utan ville bara ha mat för jag var jättehungrig. Katterna och jag har alltid kommit bra överens även om jag kan tycka att Iris är lite väl närgången ibland. De var ju redan hundvana när jag kom och även om jag inte var kattvan så har det funkat jättebra...




Leo har en förkärlek till att gömma sig inne i olika skåp och garderober och är fena på att öppna dörrar..





Leo är inte lika social som Iris och egentligen är det bara matte som betyder något för honom. Trots att det är en tuff katt så är han lite skygg inför främmande människor och går aldrig självmant fram till dem. Det tog nästan åtta år innan han accepterade Robban....






Matte hade tidigare en storebror till Leo som hette Balder. Tyvärr slutade hans njurar plötsligt fungera då han bara var tre år gammal. Han dog samma år som Leo föddes, ja till och med i samma månad. Balder var en mycket speciell katt, en blandning mellan ängel och terrorist säger matte. Leo är också speciell på flera sätt men lugnare än sin storebror men matte ser vissa likheter i sättet.



Leo har varit frisk under dessa år förutom att han de tre senaste åren har drabbats av anorexia då han rasar i vikt och då matte måste tvångsmata honom med specialkost i ett par veckor. Detta händer alltid på våren och ingen förstår varför?

Nu ska han i alla fall firas med lite räkor! Hoppas att det smakar!











Inga kommentarer:

Skicka en kommentar