"Twingly statistik"

torsdag 27 februari 2020

Hundmöten....hundrastgården....snö




Vi brukar sällan möta några hundar på morgonrundan men i morse dök en liten och troligen ung Jack Russell plötsligt upp. Den ville fram till mig men tack o lov fick han inte det för sin husse. Jag är inte så förtjust i närkontakt med lekfulla unga hundar....



Vi kom inte långt förrän jag fick syn på en amstaff. Han ville också fram till mig och det såg ut som hans matte hade svårt att få med sig hunden men till slut kunde de fortsätta sin promenad...Det här är hundar som jag aldrig har sett förut..




Det låter som om fåglarna slåss...






Några timmar senare var det dags för långpromenaden...




Albin blev förstås intresserad av den stora grävmaskinen



...och måste noga undersöka den runt om. Begriper inte varför han tycker att alla arbetsmaskiner är så intressanta






Senare tog Robban med sig Albin hem för att hämta allt emballage som soffan kom i igår för att kasta det på sopstationen....

I närheten ligger hundrastgården så Albin fick springa av sig där...




Där finns många intressanta dofter...












Matte har nu läst bok nummer åtta i romanserien om barnmorskan Cecilia Lund av Katerina Janouch efter att ha haft ett litet uppehåll sedan bok sju. Böckerna är beroendeframkallande. Författaren är väldigt skicklig på att skildra relationer mellan gifta, skilda, tidigare förhållanden,  syskon, barn, föräldrar, kollegor och även att skildra aktuella samhällsproblem. Den här boken handlar mycket om tiggare och rasism. Boken är som vanligt lättläst och välskriven.  Helst ska man läsa böckerna i rätt följd för att få största behållningen.






Nu i eftermiddag har det börjat snöa här också. Jag blev alldeles paff då jag såg det vita på marken när Robban tog ut oss innan han åkte hem. Matte är inte lika glad....





Nu har matchen HV71 - Djurgården startat

Detta är en viktig match och tyvärr tror inte matte mycket på DIF som inte har presterat på bortamatcherna och inte känns det bättre när flera av de tongivande spelarna är borta pga skador och det hann bara gå sju sekunder så drar DIF på sig en utvisning.."suck"









Inga kommentarer:

Skicka en kommentar