"Twingly statistik"

fredag 7 februari 2020

Nollgradigt...mycket grus...




På morgonpromenad med matte. Nollgradigt och blåst...




Här kollar jag på strömmen av bilar till skolan. En del elever har Epa-traktorer och de låter så illa...







Sedan gick vi den obligatoriska långpromenaden. Ganska så skönt ute även om det var lite kyligt med blåsten. Idag mötte vi också en förskolegrupp men för övrigt var det tyst och stilla...


Albin fick förstås syn på "kamphunden" och hans matte trots att de gick långt härifrån...




Matte skickade in Robban att köpa pasta till köttfärssåsen som de skulle ha till middag. Matte lagar två olika pastasorter eftersom hon äter glutenfri och det vill inte Robban ha...Jag gillar de dagar de äter denna rätt för då får alltid jag och Albin rå nötfärs i vår mat 






På eftermiddagen fick Albin följa med Robban till Coop...




Huvudet gick fram och tillbaka på honom hela tiden. Det fanns så mycket att kolla på...




Albin är nyfiken och gillar att stå och iaktta människor och allt som rör sig..



Robban fick dammsuga hela lägenheten. Det kommer in så mycket grus både av oss hundar och av elrullstolen. Det gjorde jätteont när jag ställde mig på en vass sten som låg på hallmattan.

Det är faktiskt lite läskigt att gå på gångvägar och trottoarer också för där är massor av grus. Både Albin och jag brukar där finns möjlighet att gå på gräsmattan på sidan om ifall det finns en sådan..




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar