"Twingly statistik"

måndag 17 februari 2020

Orättvisa långpromenader...hårda vindar..




I morse kom det lite regnstänk när vi gick morgonrundan. Blåste gjorde det också förstås men inte lika hårt som de senaste dagarna..



Väntar medan matte plockar upp efter mig...





Sedan var det Albins tur. Robban kunde inte komma i morse då han skulle iväg till bilbesiktningen med Lenas yngsta dotters Skoda då hon jobbade och inte kunde åka dit själv. Bilen gick igenom utan anmärkningar i år också..




Vid tiotiden tog matte ut mig på långpromenaden


Vi startade promenaden med ett stopp vid Ica då matte var tvungen att köpa kattgodis till Iris. Vi får ju godis varje kväll och det vill ju katterna också ha men kräsna Iris vill endast äta detta godis och det tog slut igår kväll...






...och så måste matte plocka upp efter mig igen. Under tiden kollar jag in en terrier som jag inte har sett tidigare






Precis när vi hade kommit hem och matte var på väg ut med Albin kom Robban så när jag äntligen skulle få vila så blev jag tvungen att gå en långpromenad till. Så himla orättvist! Och inte nog med det för nu blåste det stormvindar ute. Inte alls kul att gå i motvind när sand och smågrus blåste upp i ansiktet




Trots att jag är inne på min andra långpromenad har jag inte sett till en enda hund mer än terriern som vi mötte tidigare. Såg inte till någon i morse heller för den delen...



....jag förstår det för det här vädret är inte alls skönt men behöver inte andra hundar också gå ut oavsett väder? Albin och jag måste alltid gå ut....









Är mätt och trött...




...och det är nog Albin också även om han inte kan slappna av lika lätt som jag kan



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar