"Twingly statistik"

måndag 22 november 2021

Minusgrader....promenader...gran....cyklister

 



I morse kom Robban hit precis när matte skulle ta ut mig på morgonrundan, så vi kunde ta rundan tillsammans med honom och Albin. Han hade varit hos däckfirman och bytt till vinterdäck. Där upptäckte de att han hade en spik i ett av sommardäcken men det var ingenting som han hade märkt

Det var -4 grader i morse, så det kändes riktigt kallt. Vilken tur att matte hade satt på sig vinterjackan och kängorna...



Och Albin han gäspar stort som vanligt...




Jag hade inte så bråttom för jag upptäckte flera intressanta dofter...




De fick vänta in mig flera gånger. Här undrar jag vad fåglarna käkar på? De hittade tydligen något ätbart på marken...








Albin är ute på sin långpromenad. Det blev inte så många bilder för matte ville inte ta av sig handskarna i kylan...




Och här kämpar kommungubbarna med att få den stora mycket fina julgranen på plats. Måste säga att de har mycket stora och väldigt vackra julgranar här på torget varje år...







Och så var det min tur att gå min långpromenad



Vi mötte ett äldre par som undrade om det inte var kallt för matte att sitta stilla i den här kylan? Det höll hon verkligen med om, stelfrusen som hon var, trots varmare kläder...




Robban kom hit på eftermiddagen med underlaget till föregående veckas statistik.Han hade med sig en matlåda med dagens lunch, frukostkorv, potatis, senapssås och sallad...






Under Albins eftermiddagspromenad mötte de sammanlagt fem cyklister men på olika platser. Inga lysen på cyklarna och mörkklädda allihop, så man ser dem inte förrän de dyker upp alldeles inpå en. Och ringklockor är tydligen ett extra tillbehör för det saknas också...Så irriterande....
















Inga kommentarer:

Skicka en kommentar