"Twingly statistik"

tisdag 16 november 2021

Promenader....besviken.....retsticka

 




Det går en cocker spaniel en bra bit bort, något som Albin inte missar...




Så kul att få hälsa på Robban...








Jag blev så besviken över att jag inte fick någon korv när vi stannade till vid caféet. Matte hade köpt en blomma som Robban vid tillfälle under dagen, skulle köra över till Lenas mamma som fyller 75 år idag...Det var många matgäster och skolungdomar på caféet, så Lena hade inte tid att komma ut med någon korv...självklart blev jag grymt besviken och ledsen..



Fick ta min långpromenad i stället...




På andra sidan av vägen går en ilsken dvärgschnauzer..








När vi kom hem efter min långpromenad så fick vi vår lunch.

Matte åkte sedan över till caféet för att stå i kassan. Kvinnan som brukar hjälpa till över lunch var ledig idag. Dagens lunch som var kålpudding gick åt....Lite körigt blir det när andra gäster samtidigt ska ha entrecote, Souvasburgare, tunnbrödsrulle, toast, pommesbägare m.m. m.m. Samtidigt var ju Annelie där och sålde sina ägg, så det blir ganska så trångt, för hon har många kunder..En del av dem stannar till och fikar eller äter någon matbit..












Matte kom hem vid 15.30-tiden och tog då ut Albin på en långpromenad igen...





...och därefter blev det min tur. Det blir mörkt fort nu och blåser kallt gör det också




Jag hörde att det prasslade mysko i buskaget. Undrar vad det är för något?









Iris är en riktig retsticka. Så fort hon ser att matte sätter på sig ytterkläderna så förstår hon att matte ska köra ut elrullstolen. Då lägger hon sig framför den, helt demonstrativt och låtsas inte lyssna när matte ber henne flytta på sig...Matte måste lyfta undan katten, vilket inte är helt lätt med hennes rörelsehinder, då de gäller att böja sig ner till golvet...












Inga kommentarer:

Skicka en kommentar