"Twingly statistik"

tisdag 2 november 2021

Punktering igen...helt slut...

 




Albin haltade inte lika mycket idag till mattes glädje så han fick gå en något längre sträcka än de senaste dagarna, men säg den glädje som varar....




...precis när de har kommit uppför backen vid skolan får matte punktering igen och denna gång på framdäcket. Det är en sak att få punktering på bakdäcken men det är nästan omöjligt att styra när det blir punka fram....Albin var så duktig när matte försökte ta sig fram med elrullstolen som absolut inte ville dit matte ville..Matte fick ta till hela sitt ordförråd till hjälp...



Hon ringde till Robban men han var fullt upptagen med alla lunchgäster och kunde inte komma ifrån. Tror att varenda hantverkare ville ha dagens lunch som var isterband med stuvad potatis.



Här var matte tvungen att pusta ut en stund. Det var inte helt lätt att få elrullstolen kvar på trottoaren, eftersom det är en skarp böj där och trottoaren är inte så bred. Matte lyckades ändå komma hem och då var hon helt genomsvettig och fullkomligt slut. Hon ringde till Hjälpmedelscentrum. Senare ringde en tekniker och sa att han kunde komma i morgon vid lunchtid.

Matte tog ut mig på baksidan av huset på en mycket kort rastrunda.....


...innan hon var tungen att gå ner till tvättstugan. Hon körde två maskiner med sängkläder och handdukar

 




Robban kom vid 15-tiden och tog in elrullstolen och det var inte helt lätt. Sedan gick han en kortare promenad med oss. Han behövde även fler utskrifter på veckans lunchmeny.

Chefen på tekniska avd i kommunen kom och åt lunch på caféet. Han fick höra några sanningens ord från Robban angående renhållningen på gångvägarna runt skolan. 
"Jag struntar i om ni har sparkrav, renhållningen måste prioriteras. Det är ju inte meningen att man ska få punktering varje vecka man åker förbi skolan. En vacker dag är det något barn som ramlar och skär sig och då blir kommunen ansvarig".

Han fick även fram det matte har efterlyst länge och det är att sopkorgarna är alldeles för små och för få runt skolan/sporthallen. Nedskräpningen är fruktansvärd. Dessutom sa Robban till honom att vaktmästaren på skolan borde väl också ta tag i nedskräpningen/renhållningen på skolans område. Hur som helst skulle chefen från tekniska ta tag i det omgående.








Jag har lagt mig mitt i hallen så att jag inte missar någonting om jag somnar. Jag är väldigt lättväckt...




...tycker inte att Albin ser helt avslappnad ut




...men det gör i allra högsta grad Iris









Inga kommentarer:

Skicka en kommentar