"Twingly statistik"

tisdag 23 november 2021

Sol....promenader...orättvist...

 


Det var betydligt skönare väder idag än vad det var igår. Solen sken starkt men stod lågt så det var svårt att se...



Förskolebygget verkar stå ganska så stilla just nu eller så jobbar de inomhus..



Matte stannade och väntade på att gångvägen skulle bli fri. Hon blev ganska så irriterad när fyra kvinnor gick i bredd över hela gångvägen och inte lämnade plats trots att de såg att det kom några tätt bakom dem som ville förbi...och det var inte första gången precis...Oftast är det kvinnor som inte flyttar på sig. Barn och ungdomar är duktigast på att lämna plats...









Väntar medan matte plockar upp efter mig...





Står utanför apoteket. Matte skulle hämta ut en av sina  astmamediciner. Självklart fanns den inte på lager. Matte blir irriterad på sig själv som glömde att beställa den när hon skickade efter flera andra varor på apotea.se häromdagen...



Och här ligger jag utanför Ica. Matte skulle hämta ut ett litet paket...


Så orättvist! Matte tog hemvägen på baksidan av caféet för att jag inte skulle tro att jag skulle få någon korv. När vi kom hem, åkte hon tillbaka till caféet själv för att köpa ägg och honung. Hon hade även lyckats göra tio utskrifter till som hon lämnade, av treveckorsmenyn på "Dagens lunch", trots att färgpatronen var slut. Det måste ha funnits lite kvar ändå. 

Det var fullt med matgäster, så några var tvungna att vända i dörren tyvärr. Dagens lunch, raggmunk med stekt fläsk är mycket populärt. De hade fått många förbeställningar men det är ingen rätt som matte gillar...

Det som var orättvist var att matte fick en bit Pavlovatårta med sig hem medan jag blev utan korv.







Albin kollar in en liten pigg dvärghund...





Och här swishar en bil förbi mitt framför nosen på mig. Tur att jag inte hade tagit några steg till...






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar