"Twingly statistik"

måndag 6 december 2021

Kallt men skönt i solen.....utskälld....katter..

 

Matte försökte få Albin att ha mitt gamla täcke på sig när de skulle ut på långpromenaden, men han tvärvägrade som vanligt...Det var -14 grader och är så kallt fortfarande..



Jo, matte såg också att det försvann en hund på gångvägen bakom buskarna där borta...



Här blir han utskälld av en mindre hund men det brydde han sig inte om...Det verkar mest som om Albin undrar varför?






Kollar bort mot caféet och skulle vilja gå dit men matte säger att jag inte kan äta korv varje dag...så synd för det kan jag visst



Egentligen har det varit en strålande skön vinterdag, även om det är kallt. Solen sken och det har varit vindstilla...



Ett obehagligt tjutande ljud kommer från förskolebygget. Undrar vad det är?





Vi hade precis kommit hem när det ringde på dörren och utanför stod brevbäraren med ett paket till matte. Jag lovar att han blev ordentligt utskälld för nu hjälpte även Albin till. Brevbäraren  skrattade bara men det gjorde inte matte...




Matte lämnade in statistiken på caféet från förra veckan och jag fick inte följa med förstås.

Matte fick en kartong med sin favoritchoklad av Lena. Vilken tur för henne, för den var slut här hemma....








Matte köpte ju en julkalender till Iris också men den kräsna katten vill inte ha godbitarna. Efter dag 4, tröttnade matte så hon gav kalendern till Robbans och Lenas katt, Achmed i stället och han åt dem med förtjusning, åtminstone igår kväll....


Achmed



Det här är det enda som duger åt Iris







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar