"Twingly statistik"

onsdag 22 december 2021

Promenader.....argsint?....rädd hund....jultallrik

 


Ute på långpromenad. Det var -5 men det blåste hårt så det kändes betydligt kallare




Albin har fått syn på en stor svart hund......



....och då blev det fart på honom. Annars går han gärna och drar benen efter sig för att hinna nosa på alla intressanta dofter...






Och vi gick till sopcontainrarna som vanligt. Jag stod bunden vid containern där man kastar pappförpackningar. Medan matte gick bort med en kasse plast och glas till containrarna längst bort, kom en karl som skulle kasta förpackningar i containern bredvid mig. Han ropar till matte" Är jycken argsint av sig eller vågar jag mig fram"?  Nej, det är okej, svarar matte som sedan kom på och hoppades att jag inte skulle vakta elrullstolen men jag var helt upptagen av dofterna på marken så jag brydde mig inte. Hade matte varit i närheten hade jag nog varit på min vakt... 



Fasiken vad snö de har kört ut från ishallen...






Albin undrar vad det höga hamrandet kommer ifrån men det är inifrån det nya förskolebygget




Här hör han en hund skälla ilsket men ser ingen









Undrar om det inte var en ekorre som sprang där och inte får jag springa efter och kolla heller. Så himla trist och frustrerande....








Matte har sina jul-och presentpapper i en speciell väska. Här ligger Iris och vaktar den...







Matte var och handlade i morse. Då stod den här tiken uppbunden utanför Ica. Så söt men så fruktansvärt rädd. Matte pratade lite lugnande med henne på behörigt avstånd och den stackars tiken visste inte hur hon skulle bete sig. Hon mår definitivt inte bra....





Robban och Lena får jobba häcken av sig inför och på julafton. Meningen var att folk kunde äta eller avhämta en jultallrik på julafton mellan kl 10-15. Nu visar det sig att många vill ha sina tallrikar redan i morgon, för att de ska resa bort och ska ta dem med sig. Så redan kl 09.00 i morgon bitti kommer de första och  hämtar sina. De har fått betydligt fler beställningar än vad de hade tänkt sig också. De har ju övrig matservering samtidigt. "Dagens" i morgon är Biff Rydberg och så alla dessa hamburgare, renskav, korvar m.m. m.m. Kocken Maria jobbar bara fram till 12.00 men hon har fixat Janssons idag i alla fall...
Robban tror att den här arbetsdagen blir väldigt lång...De får skylla på matte för det var hon som föreslog jultallriken...

Matte har beställt en jultallrik förstås och ska äta den på caféet på julafton. Hon är så himla lättad över att hon slipper laga en massa julmat för en gångs skull...och hon har inte ens bakat eller gjort något julgodis heller och det är väl första gången det har hänt...









Inga kommentarer:

Skicka en kommentar