"Twingly statistik"

onsdag 8 december 2021

Promenader....olydig...

 


Det hade snöat lite i natt. Idag var det varmare, "bara" -5 grader och faktiskt riktigt skönt, trots att solen höll sig borta...



Inte en hund i sikte, hur mycket än Albin anstränger sig för att se någon... 





...och inte är det några damer ute på demensboendet heller






Och så var vi vid sopcontainrarna igen med en del  förpackningar....


Jag har varit olydig, så matte är inte speciellt glad. Jag fick upp en mycket spännande vittring. Jag tvärnitade så matte som var oförberedd tappade kopplet. Jag drog iväg upp mot vägen precis när det kom bilar där. Jag varken ser eller hör när jag har fått korn på något vilt men tack o lov så hörde jag matte skrika "stanna" och då gjorde jag det, annars hade jag nog blivit påkörd för bilen var väldigt nära. Matte säger för övrigt att kommandoordet "stanna" är det viktigaste kommandot och det kan jag väl hålla med om...Matte blev smått irriterad på mig för längs hela den här raksträckan fick jag ofta vittring på än det ena och än det andra, så vi höll aldrig på att komma hem....



Det är tyst och öde vid förskolebygget. Konstigt!






Annars har det väl inte hänt så mycket. Matte har skrivit ut lunchmenyn för fyra veckor framöver. Hon åkte över med utskrifterna till caféet. Där pratade gästerna fortfarande om gårdagens goda kåldolmar. Idag serverades stekt panerad torsk och det gillades också vad jag förstår...

Sedan var matte till Ica och handlade och det var tydligen halva stan också, så det tog sin lilla tid innan hon var hemma igen...





Och brevbäraren blev ordentligt utskälld idag igen när han ringde på dörren. Nu var det annan kille men han brydde sig inte heller om oss...





Och Iris sover mest på dagarna numera. Hon piggnar till vid 19-tiden. Då väntar hon på sitt kvällsgodis...









Inga kommentarer:

Skicka en kommentar