"Twingly statistik"

torsdag 9 december 2021

Plusgrader men råkallt....trist dag

 


Det har varit en ganska så trist dag. Ingenting speciellt har hänt. Till och med promenaderna var tråkiga....





+2 grader men blåsigt och ganska så råkallt





Vi var tvungna att vänta så att en lång rad med förskolebarn kunde passera förbi på den smala gångvägen. En del av barnen tyckte att jag var en fin hund....



Folktomt och inte en hund i sikte idag heller




Det var här jag fick upp vittringen på vilt igår men då gick vi åt andra hållet. Idag var matte bättre förberedd om jag skulle få för mig att sticka iväg igen...




Robbans och Lenas katt Achmed älskar dessa godbitar. Det är 100 % kött, fisk och lever, varsamt frystorkade. Varje kväll när Robban kommer hem så kommer katten glatt springande mot honom för att få sitt godis. Han kan knappt sitta still under tiden Robban öppnar luckan och får fram godbitarna. Achmed får annars aldrig något godis, eftersom han har en mycket känslig mage. Dessa verkar han tåla men så är det ju bara tre-fyra små bitar om dagen

Kul i alla fall att han uppskattade julkalendern som Iris ratade...





Idag lämnade matte in förslag på nyårstallrik till caféet och det förslaget uppskattades hörde jag. Hon hade tidigare lämnat förslag på jultallrik och den ska serveras eller hämtas på julafton mellan 10-15. Samma tider gäller för nyårstallriken men då på nyårsafton förstås. 

Många äldre sitter ensamma i jul och uppskattar att få julmat utan att behöva laga den själv. Matte tänkte också beställa en jultallrik för hon tänker inte köpa eller tillaga så mycket julmat i år. Det enda som hon ska göra är köttbullar och det var ju en himla tur, tycker jag....Hörde att hon tänkte göra Janssons också men den får hon behålla själv...










Inga kommentarer:

Skicka en kommentar