"Twingly statistik"

söndag 1 december 2019

Knaggligt/blankis/blåst...advent




Ute på morgonrunda. Jag lovar att matte känner sig rejält omskakad efter att ha åkt på det knaggliga isiga underlaget. Bitvis är det ordentligt knaggligt och bitvis rena blankisen och då gäller det att hålla tungan rätt i mun när hon styr elrullstolen




Intressant!



I morse fick jag en rejäl språngmarsch fram till Albin och Robban då matte släppte mig från långt håll



Albin har bråttom fram till matte






Vid elvatiden tog vi en långpromenad. Det var skönt väder i morse men nu hade det ändrats till hård kall blåst som gjorde att det kändes mycket kallare än vad det var. Dessutom hade solen försvunnit...Trist och riktigt ruggigt väder faktiskt..




De får vänta med jag sköter mina toabestyr








Efter kalla promenader så var det gott med varm gulasch tyckte matte. Robban fick receptet när han var i Ungern på semester för några år sedan...

Gulaschen var för stark för Albin och mig men vi fick några goda köttbitar i vår mat i alla fall....








Albin och jag har fått en varsin adventskalender. Så gott!




Vi önskar er alla en fin 1:a advent!





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar