"Twingly statistik"

fredag 27 december 2019

Promenad... kloklippning..artros....Aptus relax...vikt...godis




Långpromenad vid lunchtid, lite senare än vanligt, - 2 grader, grått och lite blåsigt...





...och där står Albin och väntar på matte och mig



Lite snö finns det kvar, men bara lite



Idag var det lika hund- och folktomt ute som under julhelgen men en liten skraj dvärghund passerade förbi oss...








På förmiddagen åkte vi till djurkliniken och det bara för att jag skulle klippa klorna. Inte kul alls men jag var faktiskt jätteduktig. 





Matte har hela tiden sagt att jag verkar ha ont någonstans i vänster framtass för jag reagerar starkt när klorna ska klippas på just den tassen och idag upptäcktes att jag troligen har artros i en tå. Det är lite svullet och ömmar rejält vid beröring.

Matte köpte Albins specialfoder och dessutom ska hon testa ett ganska så nytt kompletteringsfoder som har en lugnande effekt i stressade situationer på mig nu i nyår. Det är tuggtabletter som tas en halvtimme innan önskad effekt. Vid starkt stress kan man ge dubbel dosering.


Djurkliniken har bara hört positivt om denna produkt men eftersom den är ny i deras sortiment ville de att matte skulle höra av sig och tala om hur jag har reagerat på det över nyårshelgen. Jag blir ju helt panikslagen av fyrverkerier, raketer och smällare...De hoppas ju att jag ska bli lugnare och det hoppas även jag för det är jättejobbigt och tar på krafterna att bli så vansinnigt rädd...







Jag är klar på djurkliniken och väntar på Albin. Han är lite rolig för trots att han blir så rädd hos veterinären så att han måste ta lugnande så ville han in dit fast han inte skulle klippa sina klor idag. Matte sa till Robban att han kunde gå in och väga Albin och glad i hågen traskade han med in. Väntrummet var fullt med hundar men han brydde sig inte utan satte sig direkt på vågen. Nyfiken som han är ville han titta in i alla rum som de passerade också.




Albin är nöjd nu när han har varit inne och vägt sig...

Han vägde 27 kg och jag 25 kg. Vi båda väger minst 1 kg för mycket och det gillar inte matte kan jag säga...




Sedan åkte vi till Granngården där matte köpte hundkex så att det räcker ett tag framöver. Är dock rädd för att matte drar ner på kexen nu när vi har gått upp i vikt igen men det blir nog i så fall efter helgerna får jag hoppas. Vi får ju ett Dentastix och två kex var på kvällarna och det är viktigt för oss att vi får det i fortsättningen också eftersom matte är jättesnål med att ge oss något godis annars...










Inga kommentarer:

Skicka en kommentar