"Twingly statistik"

måndag 30 december 2019

Sopor....hundrastgård....utskälld....




Vilar ut efter kvällsmaten och dagens aktiviteter




Och vad vill Leo? 




Han stirrar på matte för han vill ha sin mat...










På förmiddagen åkte vi till Återbruket och slängde massor av förpackningar, julpapper och annat skräp efter julhelgen....

På hemvägen stannade vi till vid hundrastgården. Matte tyckte att vi kunde springa av oss lite julmat....




Nu är det så att jag springer inte i onödan...





...så Albin tycker att jag är ganska så tråkig som bara går runt med nosen i marken





Följa John?



Albin vill få igång mig men jag är inte intresserad....




Matte tycker att det är en jättetrist rastgård men det finns massor av spännande dofter här...





Robban och matte körde lite inkallning med Albin så att han fick springa mellan dem



Albin är jätteduktig och tycker att det är kul med inkallning





....och en gång sprang jag också till matte men sedan fick det vara nog. Robban kan ju stå där och ropa för jag låtsas inte  höra










Idag blev brevbäraren ordentligt utskälld när hon ringde på dörren. Det var inte den ordinarie killen utan en ung tjej som såg riktigt skraj ut när matte öppnade dörren. Hon hade med sig dammsugarpåsar som matte prenumererar på och så hade matte skickat efter ett nytt armband till aktivitetsarmbandet som hon fick i julklapp. Matte ville hellre ha ett vitt läderarmband....











Matte ringde och beställde tid hos sin husläkare. Hon måste kolla med honom vad gäller det höga blodtrycket och den gräsliga huvudvärken som hon har fått sedan hon började med den nya medicinen. Självklart har läkaren semester i två veckor framöver men hon beställde tid första dagen han är tillbaka. Dessutom ska hon till sköterskan för att ta blodtrycket på fredag....Matte har självmant dragit ner lite på medicindoseringen men huvudvärken håller i sig ändå...

















Inga kommentarer:

Skicka en kommentar