"Twingly statistik"

tisdag 3 december 2019

Omväxlande väder....tösalt...sidensvansar




Det första jag mötte ute i morse var två ilsket skällande små hundar..Begriper inte varför så många småhundar måste uppföra sig på det viset? Jag bryr mig ju inte om dem...



Redan strax efter åtta mötte vi massor av förskolegrupper på väg mot Thor Modéen teatern..De tyckte att jag var en jättefin hund..Tackar för det!



I morse var det riktigt skönt ute, kallt men vindstilla



......och himlen var jättevacker





På förmiddagen åkte vi till Köping för Robban var tvungen att köpa skosnören till sina fina Meindlkängor. Så typiskt att när han nu efter många om och men äntligen fick tag i tillräckligt långa skosnören på Intersport så blev det varmt och började regna på eftermiddagen...Snacka om omväxlande väder, -7 i morse och nu i kväll +2 grader...




Han köpte även tösalt till trottoaren framför vår port för där är läskig ishalka. Kommunen har verkligen snålat på sandningen i år. Flera äldre damer här i trapphuset vågar knappt gå ut. Isen försvann snabbt av saltet...

Visst saltet är inte bra för våra trampdynor men vi vill ju inte att folk ska slå sig illa...Matte smörjer hellre våra trampdynor på kvällarna...






Tog långpromenaden när vi kom hem. Nu var det snöblandat regn som piskade oss i ansiktet. Inte skönt alls...




Albin kollar efter en vit katt som försvann uppför slänten..Kanske trodde han att det var Leo?







De senaste dagarna har vi sett flockar av sidensvansar, så även idag. Det är riktigt fina fåglar..








De här två undrar vad jag håller på med men jag leker bara med mina mjukisdjur och en av dem piper...






Vilar efter kvällsmaten och innan vi ska ut på kvällsrundan....








Inga kommentarer:

Skicka en kommentar