"Twingly statistik"

måndag 9 december 2019

Röntgen...promenader...hård blåst...utskälld




Här sitter vi på parkeringen utanför sjukhuset i Köping. Idag skulle matte äntligen få sitt knä röntgat. Och det var nog det snabbaste röntgen- och sjukhusbesök matte någonsin har gjort. Hon skulle vara där 10.45 och var uppe på röntgen ett par minuter innan. Väntrummet var fullt med folk men matte hann knappt sätta sig ner förrän hon blev uppropad. Fyra minuter senare var hon färdigröntgad och fick då åka hem. Detta har hon alltså väntat i 4,5 månad på... 







Robban har tagit alla promenader med oss idag. Det blåste alltför hårda vindar för att matte med sina andningsproblem skulle kunna följa med



Här har varit många hundar upptäckte vi...



Albin kom av sig i sprättandet när han fick syn på en ganska så stor gul labrador men han var jätteduktig och kollade bara lugnt på hunden...






....och han var lika duktig när en amstaff dök upp. Den ser inte så gammal ut tycker jag





Jag lovar att brevbäraren blev ordentligt utskälld idag när han ringde på dörren. Det kan inte ha varit den ordinarie för när matte öppnade dörren stod hennes bokpaket bakom dörren och det syntes inte en skymt av brevbäraren. Den vanliga brevbäraren brukar ju bara skratta åt mig. Den här skrämde jag tydligen bort men matte tycker inte alls att det är något att vara stolt över...Jag borde skämmas i stället sa hon men det tänker jag inte göra...




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar