"Twingly statistik"

måndag 5 september 2022

Kloklippning...gråstarr...EKG...viktminskning

 


Här ligger jag i väntrummet på djurkliniken och väntar på att Albin ska bli klar. Jag har precis klippt mina klor och det var inte speciellt kul. Jag fick också höra att jag har gråstarr, något som matte har misstänkt länge och att det troligtvis är åldersrelaterat. Det positiva var att jag vägde 21 kg och har gått ner cirka 4 kg sedan sist jag vägde mig och Albin, vägde 24.2 kg mot tidigare 27, så det blev ju matte jätteglad över..

Veterinären skrev en remiss till Strömsholm till Albin. Han måste ta EKG, då hon misstänker att han lider av arytmi (hjärtrytmrubbningar). Hon misstänkte att bölden var en tumör med cellförändringar. Hon kunde inte droga honom pga misstänkt arytmi, så ingenting mer blev gjort för honom idag. De kunde inte ens klippa klorna på honom, eftersom han måste ha lugnande då.

Matte har ju också misstänkt att det inte står helt rätt till med Albin, med tanke på att han ofta måste vila på sina promenader, framför allt när det är varmt ute...Han är mycket piggare nu när det är svalare...

Senare på eftermiddagen ringde de från Strömsholm. De hade fått ett återbud i morgon, så då ska de åka dit.


Det finns många intressanta dofter utanför djurkliniken








När vi var klara hos veterinären åkte vi till Granngården, som precis hade öppnat för dagen. Parkeringen var helt tom men när vi kom ut hade en bilist parkerat så nära vår bil, så vi inte kunde komma in i den. Robban var tvungen att krångla sig in och köra fram bilen. Jag var rädd att han skulle åka ifrån matte och mig. Så onödigt att stå så nära när hela parkeringen är tom.

Jag fick följa med in i butiken för matte skulle köpa en ny sele till mig. Det blev en Hurtta-sele med samma mönster som min gamla, men en annan modell. Det var 50% rabatt på den...Matte köpte också våra favoritkex och tuggben......






När vi kom hem fick Albin en längre promenad...




Nu börjar löven blåsa ner också. Det blåste ganska så rejält och det är inget som Albin gillar...






Jag fick därefter ta min långpromenad och inget hände mer än att jag blev ordentligt utskälld av en dvärgpudel...





För övrigt har matte skrivit om a la carte-menyerna, då det har blivit en del förändringar samt skrivit ut fyra-veckors-lunchmenyer och sett till att de har hamnat på rätt plats på caféet.




Vi har jättesnälla grannar. Snett ovanför oss bor en mycket trevlig, stillsam och ordentlig trebarnsfamilj från Syrien. Mannen ringde på vid 16-tiden och lämnade en tallrik med mat till matte. Det doftade riktigt gott och det var gott också, sa matte. Det var någon fisk av något slag med gott ris och en mycket god sås.

Och mittemot oss bor en jättetrevlig kille, 30 år, också från Syrien. Han jobbar jämt.  Han ringde på i fredags och gav matte två dagsfärska goda Skogaholmslimpor...


Med tanke på att båda karlarna är lite skraja för oss hundar, så är det ju modigt att ringa på dörren, eftersom både Albin och jag vaktar och högljutt säger ifrån...












Inga kommentarer:

Skicka en kommentar