"Twingly statistik"

fredag 30 september 2022

Långpromenader....

 


Idag har vi haft skapligt skönt väder, även om det fortfarande blåser kallt. Vinden har dock mojnat något och det är 12 grader.




Här vid skylten som det ska stå "Rökning förbjuden inom området" på, står det dagligen elever och röker helt obehindrat. Skylten gäller inom skolans och sporthallens område. Något ljushuvud har strukit över ordet förbjuden.



Idag fick Albin en riktigt lång promenad. Matte skulle hämta ut ett paket som kommit med Schenker till Skillinge Affär´n på andra sidan av stan. 


Här var han jätteduktig. De fick möte med en hundägare med tre mycket vackra collies på den trånga trottoaren...


Spännande att undersöka nya dofter



...och inte reagerade han heller när en golden passerade förbi, annars ett av hans hatobjekt



Städning på gång inne på kyrkogården?




När de kom hem var det min tur att få en långpromenad. Vi gick också en annan sträcka än vad vi brukar göra...


Jag upptäckte också många nya intressanta dofter



Här fick vi vänta tills bilar som skulle ut från och in till demensboendet hade kört förbi....



Jag trodde aldrig att vi skulle komma hem någon gång. Hinder pga markarbeten som gjorde att vi blev tvungna att ta en lång omväg. Här fick vi gå mitt i vägen bland biltrafiken och det var inte så himla kul...




Matte lovade att jag inte skulle behöva gå någon längre promenad på eftermiddagen och det var jag väldigt tacksam över...




Här fanns tydligen något väldigt spännande för han ville inte gärna slita sig därifrån...




Matte påminde Robban igår kväll om hedrandet av James Dean på caféet idag, för det hade han förstås glömt bort.












Inga kommentarer:

Skicka en kommentar