"Twingly statistik"

söndag 25 september 2022

Lugn helg men strul....nymåne

 


När vi går morgonrundan på helgerna brukar vi möta "Bingomannen", som är på väg till Coop för att sälja lotter. Självklart ska matte alltid växla några ord med honom. Han vill gärna hälsa på mig men jag nonchalerar honom helt. Jag sitter intill matte utan att ens titta på honom. Jag hälsar inte gärna på främmande personer om det inte har något ätbart att bjuda på...


I morse hade de tydligen mycket att prata om. Jag tröttnade och la mig ner efter en stund...




Igår fick Albin följa med matte till guldsmedsbutiken. Hon skulle hämta sitt silverkors som nu hade fått en ny ring så att den kunde träs på halskedjan igen.


Guldsmeden hade putsat upp korset så det såg mycket fräschare och finare ut nu. Matte har haft på sig detta kors i stort sett varje dag sedan 1956.


På hemväg gick de förbi caféet. Robban kom ut och hälsade på Albin. Han blev ju jätteglad förstås...




Och jag fick följa med till sopcontainrarna som vanligt. Förpackningarna tar aldrig slut...



Och så stannade vi till vid Ica. Matte skulle hämta ett paket från apotea som kom med Budbee. Den leveransen gick väldigt snabbt, från beställning ena dagen och dagen därpå var den framme. Det är inte Postnord det inte...







Och vad är det på gångvägen där framme?


Jo, den beigegrå katten som sitter mitt i vägen...



Katten flyttade sig inte för matte och Albin men däremot kom det en kille i hög fart på en elsparkcykel och då stack katten upp i skogsdungen. Det kan man förstå, för de dyker bara plötsligt upp lite överallt i höga hastigheter...Vi blir omkörda stup i ett...





Det har spelats många fotbollsmatcher här i helgen. Här är det en spelare i yngre tonåren som har skadat sig och det gjorde tydligen mycket ont. Han låg på marken och grät hejdlöst. En ledare lyckades hjälpa honom av planen. Troligen var det vänster knä eller fot som skadades för han kunde inte stödja på det benet.



Vi blev tvungna att ta vägen förbi sporthallen på hemvägen för gångvägen är inte framkomlig ännu..Det blir en omväg, vilket jag inte alls var pigg på...



Albins promenader har för övrigt mest sett ut så här...


Att tugga i sig lite gott fräscht gräs är aldrig fel





Igår bakade matte en sweizernötkladdkaka till caféet. Hon sparade den här biten till sig själv.


Idag bakade hon kokostoppar. Tre stycken behöll hon själv.





Det är nymåne i Vågens tecken. När det är nymåne är månen placerad mellan jorden och solen och därmed är månens mörka sida vänd mot jorden. Nymånen ger alltid nystartsenergi. Med nymånen i Vågen ligger fokus på relationer, samarbeten, diplomati och kärlek. Viktigt med balans mellan arbete och vila, aktiviteter och avslappning. Det kommer att ske många förändringar den närmsta tiden...

Vid nymåne brukar det alltid uppstå problem och strul med tekniska prylar, kommunikationer, internet etc. Var uppmärksam i trafiken!

Hos oss la internet, apple-TV och skrivaren av igår. Idag funkar det igen..Matte blev inte förvånad men självklart är det irriterande...




Albin väntar på att få ta kvällsrundan.....



...och det gör jag också























Inga kommentarer:

Skicka en kommentar