"Twingly statistik"

tisdag 27 september 2022

Tur med vädret...hundmöten...jobbiga iris

 


I morse fick Albin och jag följa med till zoobutiken i Köping. Matte skulle köpa kattsand, ja även Robban skulle ha det till deras katt Achmed. Han skulle också ha skölpaddemat. 


Det var extrapris på kattsanden, nu 199 kr, så det gällde att passa på. Ever Clean lavendel är den enda kattsanden som den kräsna Iris accepterar....




Vi har haft tur med vädret, även om det duggregnade så smått i morse när jag tog min runda....


När det sedan var Albins tur att ta sin, så slutade det att regna helt och sedan har det varit uppehåll, ända tills jag kom hem från eftermiddagspromenaden men det har blåst rätt så kalla vindar...



Matte köpte lingon och honung av Anneli på torget. Hon tänker koka lingonsylt men först måste hon köpa strösocker för det var slut här hemma...


Matte var in en sväng på caféet. "Dagens" som var rotmos med fläskkorv hade snabbt sålts slut och ändå gjordes fler portioner än tidigare. Det var en av mattes älsklingsrätter när hon var barn. Nu blev hon utan.



Matte köpte en ångmopp för några månader sedan. Hon har bara använt den 2-3 gånger, för hon har alldeles för ont i rygg och ben för att orka använda den. Idag sålde hon den till caféet, som har betydligt bättre användning av den.





Först kollar han efter vilka som har varit där och markerat revir, sedan käkade han ett par grässtrån på samma ställe...Det är inte så noga...


De mötte en kvinna med barnvagn och litet barn gåendes bredvid samt en blandras, modell större. Albin var jätteduktig och lät dem passera utan att reagera på hunden. Annars har han ju ofta svårt för större hundar...




Jag kände att det doftade god mat från skolan...



Jag fick möte med en amstaff och den var allt annat än vänligt sinnad. Det var knappt att den äldre hundägaren orkade hålla i hunden när den ville fram till mig...





Idag har Iris varit jobbig. Hon har följt efter mig överallt och ska göra precis det jag gör. Jag säger ifrån om hon blir för närgången, så hon har i alla fall lärt sig att ha ett visst avstånd men irriterande är det...










Inga kommentarer:

Skicka en kommentar