"Twingly statistik"

måndag 12 september 2022

Promenader...hundmöten...magsjuka

 


Här står jag och väntar medan matte gick in och hämtade mobilen som hon glömde. Hon hade ringt till fastighetsskötarens tel svarare om stoppet i diskhon. Hon bad honom ringa upp innan han kom hit.....




Han kom redan efter någon timme. Efter många om och men blev problemet åtgärdat





Som vanligt vill Albin tugga i sig lite gräs.. 



Här kollar han in en hundägare som tränar sin labrador...



Och på andra sidan av vägen går en cocker spaniel


...och så fick han syn på en liten dvärghund av något slag





Jag vill gå till caféet men det fick jag förstås inte...



Herregud, vilket liv! De har tydligen rast i skolan...





Matte har gjort statistiken över föregående veckas försäljning  och det tog tid eller rättare sagt större delen av dagen..




Matte blev magsjuk på eftermiddagen och mår pyton fortfarande. Det märkliga är att både Albin och jag var dåliga i magen i förrgår. Jag har aldrig varit magsjuk tidigare, åtminstone inte under de snart nio år som jag har bott hos matte. Albin har en känsligare mage. Det gick över fort på oss i alla fall och nu hoppas jag att det gör det på matte också...Hon brukar inte heller bli magsjuk i första taget..





Vi fick vår eftermiddagspromenad ändå, även om den blev något kortare än annars


På de här buskarna finns det många intressanta dofter




Jag försökte ta en genväg hem så att promenaden blev ännu kortare, men det gick inte matte med på









Inga kommentarer:

Skicka en kommentar