"Twingly statistik"

tisdag 25 april 2017

Genomblöta.....tivoli....




Jag fick ha täcket på mig i morse för att jag inte skulle bli lika blöt som igår kväll då det spöregnade. Albin och jag såg ut som dränkta katter efter kvällsrundan. I morse var det snöblandat regn. Inte kul alls....











I morse ringde mattes läkare. Hon ska till honom i morgon kl 11.00 för nya undersökningar. Matte är inte ett dugg bättre utan smärtorna förvärras och sprider sig alltmer i stället.





Dessutom fick hon idag en kallelse till ögonläkaren i maj. Matte är glad att hon får gå kvar på ögonkliniken i Globen trots att hon har flyttat. Hon ska på ettårskontroll...












Robban följde med på en promenadrunda innan han åkte och jobbade. Då hade det slutat regna för tillfället men det var stora vattenpölar överallt som jag sicksackade mellan. Jag vill inte bli blöt om tassarna medan Albin tycker att det är kul att skutta runt i pölarna..
 






Albin och Robban väntar in oss...




Robban band upp Albin och mig i en parksoffa medan de gick in i kiosken för att hämta ut två paket till matte....








Vi köpte ägg på torget som vanligt förstås...





Det är trångt på torget nu när ett stort tivoli ställer upp sina grejer. Det är vårmarknad som brukar vara välbesökt här under fredag och lördag. Riktigt kul och hoppas att vädret är bättre då. Tur att tivolit bara är öppet till klockan åtta på kvällen för annars hade vi nog blivit riktigt störda. De brukar ju vara högljudda....

















Oj, så det smattrar mot fönstren. Regnet vräker ner igen. Hoppas för allt i världen att det har slutat när vi ska gå kvällsrundan. Även om jag kan ha täcket på mig vill jag helst inte gå ut i regnet....














Inga kommentarer:

Skicka en kommentar