"Twingly statistik"

tisdag 4 april 2017

Tisdagsrutiner....kvällsrundor...



Jag känner nog att Albin har varit här...








Matte har samma rutiner i stort sett varje tisdag. Först ladda maskinerna i tvättstugan, sedan våra morgonrundor, frukost, tvätten ska torkas, disk, dammsugning och städning, tvätten är klar och sedan inköp på Ica och köp av ägg på torget innan det är dags för en längre promenad. Jag kan det där utantill nu.....


Enda skillnaden var idag att nu skulle Robban också handla  på Ica. Han skulle ha mjölk och fil samt lite grönsaker. Han tar med sig sallad som matsäck på nätterna. Idag blev det tonfisk.




Han fixade middagen här också och bjöd matte på wokad kyckling med grönsaker innan han åkte och jobbade.












Här står vi vid porten och vill ut. Vi ska ta en längre promenad innan matte och Robban ska göra inköpen...





Utanför Ica..Usch, så det blåser




Albin står en bit ifrån mig. Robban ville binda Albin intill mig men det fick han inte för matte. Eftersom jag vaktar Albin är det bättre med ett litet avstånd mellan oss, sa hon och det har hon nog rätt i....



Albin blev glad när han såg Robban komma ut från butiken













Väntar på kvällsmaten. Så sakta klockan går...












Lena ska följa med på kvällsrundan i kväll igen. Matte är så tacksam med tanke på sina mycket onda knän men också glad över sällskapet...


Bild från igår kväll. Albin kollar troligen på allt folk runt och på fotbollsplanen....
















Inga kommentarer:

Skicka en kommentar