"Twingly statistik"

lördag 29 april 2017

Virke...promenadrundor....



Igår  kväll fick vi vänta utanför pizzerian medan Lena och Robban var inne för att köpa pizza....



Det var mycket folk ute eftersom det var vårmarknad med tivoli i stan




Albin vill mysa med Lena












I morse gick Robban morgonrundan med både Albin och mig innan han skjutsade Lena till jobbet på caféet. 

Ett par timmar senare åkte vi till Jem & Fix byggmarknad igen för Robban skulle köpa virke till mattes balkong. Han hade inte de rätta måtten med sig igår när de var där.



Så här sitter vi i bilen igen



Det var mycket folk på byggmarknaden och Albin tyckte det var kul att se vad de pysslade med. Riktigt intressant blev det när Robban började såga i virket för att få de rätta längderna med sig på en gång.








Vi gick en längre promenad när vi kom hem men eftersom Robban inte är speciellt intresserad av att ta bilder så blev det inte många..Han har förresten gått alla promenadrundor med oss idag



















Robban åkte nyss för att hämta Lena när caféet stängde för dagen. Sedan åkte de direkt till Robbans kompis och arbetskamrat som fyller år.


De kommer hit till kvällsrundan. Matte har inte kunnat gå på hela dagen. Troligen överansträngde hon sina inflammerade muskler och ben riktigt ordentligt igår på inköpsrundan. Det har inte varit någon kul dag för henne precis och inte natt heller för den delen....men det är jobbigt för mig också och då tänker jag på att det luktar Tigerbalsam i hela lägenheten..usch


Det hjälper ju inte att ligga under bordet men jag visar i alla fall mitt missnöje











Inga kommentarer:

Skicka en kommentar