"Twingly statistik"

lördag 8 april 2017

Kloklippning....ett jobbigt veckoslut

Det blev en riktigt lång fredag igår....




Ute på morgonrunda innan vi åkte till djurkliniken för att både jag och Albin skulle klippa klorna. Matte har svårt att klippa mina klor med sina artroshänder och Robban vill inte efter den gången det uppstod ett mindre blodbad då han klippte Vera i pulpan. Sedan dess vill han inte klippa klor överhuvudtaget trots att Vera inte reagerade överhuvudtaget.

Vad gäller Albin får han fullkomligt panik vid kloklippning. Personal vid två tidigare djurkliniker har misslyckats att klippa klorna på honom trots munkorg så han måste få lugnande. Det var första gången vi besökte den här kliniken och även den sista.




Albin har gått in i rummet där borta med Robban och det gör mig orolig. Jag vaktar ju min brorsa. Matte  och jag fick gå in i ett annat rum. Jag fick jättemycket beröm för att jag var så duktig. Vi var snabbt ute igen men det var inte Albin. Han hade fått en lugnande spruta men när inte han var det minsta påverkad av den efter nästan en timme så fick han en till. Matte och jag gick ut och väntade i stället.....



Väntar på att Albin ska bli klar....


...men kommer han aldrig?



En jättetrevlig rottweiler satt i bilen intill och väntade på provsvar. Hon hade misstänkt livmoderinflammation. Hoppas att det inte var det utan att hon led av något mindre allvarligt

När två timmar hade gått gick matte in för att efterlysa Albin  för då var både matte och jag rejält trötta. Just då kom Robban ut med Albin. Trots två sprutor så hade han inte blivit speciellt lugnare utan det slutade med att de satte på honom en munkorg och med tvång skulle klippa klorna på honom. Sköterskan klarade inte av det utan de fick hämta en annan sköterska och det funkade betydligt bättre med henne. Hon klippte betydligt snabbare och var mer erfaren.

Robban var helt slut efter att ha försökt hålla Albin stilla under de här timmarna och jag tror att Albin tappade hälften av sin päls. Det var som ett stort ljust moln av pälshår i rummet efter hans besök.

Matte fick betala 1200 kr och då kostade min kloklippning bara 165 kr. Hur som helst kommer vi aldrig att utsätta Albin för detta någon mer gång utan även om det tar två timmar att åka till Kolartorp i Haninge så kommer vi att åka dit nästa gång. Det funkade jättebra när Albin var där förra gången. Han fick lugnande den gången också men då gick allt snabbt och biverkningsfritt.

Albin har varit jätteorolig i natt sa Robban. Han hade fått gå ut med honom mitt i natten och idag har han haft kraftig diarré. Robban har fått springa ut och in stup i kvarten med honom, vilket han egentligen inte har tid med eftersom han håller på med renovering av Lenas villa.

Matte kokade skonkost till Albin, vitt ris och torsk. Han åt lite på lunchen då Robban kom hit med honom.
















Igår eftermiddag följde matte och vi med Robban och Lena till IKEA. Ja, Albin och jag låg och sov i bilen förstås. Det tog evigheter innan de kom tillbaka till bilen. Matte skulle ha några fler spaljeer till balkongen, handdukar till Iris och en lampa. 

Jaha, när vi äntligen ska åka vidare så visar det sig att de ska in på Biltema också. Robban skulle ha lite grejer. Där hittade matte en billig biabädd till Iris så nu har Pisslisa en ny bädd att pinka i. Det verkar som om Iris inte är nöjd med arrangemanget med handdukar i kattlådan. Det blir tydligen för hårt för fisförnäma Iris. Nu har hon en mjuk bädd att pinka i igen så då borde hon vara nöjd och sluta med att använda vår dagbädd.

Våra fina bäddar som vi sover i på nätterna måste matte ta undan på morgnarna annars hade de varit nerkissade också...



Iris nya toa












Vi tog en kortare promenadrunda innan Robban tog med sig Albin igen....



Magen har lugnat sig något. Matte skickade med Robban skonkost till Albin som han får äta i kväll och i morgon bitti





Vad är det jag hör där borta? Något mysko ljud är det....




Klart att Albin måste kolla in arbetsfordonen. En skällande hund stör honom...












Matte höll på att slå sig halvt fördärvad när hon snubblade på Iris och det är inte första gången precis....







Våra tankar går till offren efter det fruktansvärda terrordådet i Stockholm igår där fyra oskyldiga människor och en hund fick sätta livet till. En så fruktansvärd handling!














Inga kommentarer:

Skicka en kommentar