"Twingly statistik"

måndag 3 april 2017

Promenader...hundmöte...Leo




Ute på morgonrundan. Även om det är +6 grader känns det lite kyligt...



Den där lyftkranen skulle nog Albin vilja se...




...och så kommer de där två små bjäbbiga hundarna igen



Vad äter den där fågeln på? Jag vill dit och kolla......











Robban följde med på en längre promenadrunda innan han åkte och jobbade vid 14-tiden. Från och med idag jobbar han natt....





Där borta kommer en kamphund. Undrar om jag måste försvara Albin?



Matte sa att jag inte skulle lägga mig i eller bry mig om den hunden. Jag brukar inte bry mig om andra hundar förutom när jag tror att Albin kan vara i fara men matte sa att det mötet får Albin och Robban sköta själva så då får de väl det då och det gick tydligen bra.....





Nu har den höga lyftkranen flyttat hit. Albin är helt fascinerad och stod en längre stund och studerade när kranen lyfte grejer...












När vi kom in hade busiga Leo rivit ut en massa dukar ur mattes linneförråd. Han är fenomenal på att öppna dörrar den katten...Nu satt han helt oskyldig och kollade ut genom fönstret som vanligt men vi vet att det var han för det var inte första gången. Han kan roa sig själv i alla fall...










Här står Albin i skuggan utanför huset och undrar säkert vart Robban tog vägen?









I kväll är det säsongstart i Allsvenskan för Djurgården fotboll så matte måste se matchen. Djurgården möter Sirius på ett välfyllt Tele2 Arena. Förväntningarna är stora på hemmalaget. Kanske alltför stora? säger matte som gärna hade velat vara på plats..










Inga kommentarer:

Skicka en kommentar