"Twingly statistik"

torsdag 20 april 2017

Ruskväder....gåvor.....




Det är riktigt ruggigt väder ute idag, regnskurar och hårda stormvindar 












Vi ska åka och slänga en massa sopor innan vi tar en längre promenad i ruskvädret....




Jag vill inte åka bil. Snälla, kan jag inte få slippa? Nähä, jag blev tvungen att följa med...

Nu åkte vi inte så långt förstås och när vi kom tillbaka så hade det börjat regna igen så då ville jag inte gå ur bilen men det blev jag förstås också tvungen till....





Gillar inte promenader i regnväder....




Måste kolla om rådjuren är där borta där de brukar vara...Nää, inga rådjur idag..




Och där kommer gubben med rullatorn och sin lilla hund som han var så dum mot för någon månad sedan. Nu gick de bara tyst förbi oss men då började Albin muttra. Han brukar väl inte bry sig om småhundar....Märkligt!












Igår hade Lena köpt hundglass åt oss. Verkligen jättesnällt av henne. Albin har visst käkat det tidigare men det har inte jag så det ska bli spännande och är säkert gott....



Älgfärs, oxlever och lax är smakerna...


Och i förrgår kom hon med en låda färskfoder som hennes pappa hade köpt. Så snällt att tänka på oss. Det var supergott och det tyckte Albin också som annars är lite kräsen av sig....



Innehåller nöt och vom













Matte var alldeles nyss och hämtade ut sex penséer och 18 l blomjord som hyresgästerna här får av sin hyresvärd helt gratis. Verkligen snällt av dem också. Tyvärr har det varit kyla och oväder så matte har inte kunnat fixa till balkongen ännu men det ska väl bli bättre väder får vi hoppas....









I kväll får matte ta kvällsrundorna själv för Lena jobbar sent på torsdagar. Det lär inte bli någon längre runda med tanke på väder, vind och mattes ben. Och regnar det så kommer i alla fall jag skynda mig hem igen....














Inga kommentarer:

Skicka en kommentar