"Twingly statistik"

onsdag 5 april 2017

Trött....stormvindar...matvrak




Jag var jättetrött i morse och matte måste ha varit trött igår kväll för hon glömde att ta av mig halsbandet....



Snacka om att det har varit stormvindar här idag. Här är jag ute på morgonrundan som blev något senare idag...





Och här ligger jag utanför Ica igen, vilket egentligen inte alls var meningen men matte skulle in och köpa kaffebröd fast inte till sig själv.

För en vecka sedan beställde matte ett par speciella pennor på nätet. Troligen hade matte skrivit något fel när det gällde  adressen vid beställningen. Pennorna hamnade hos en kvinna på en snarlik adress. Denna snälla kvinna öppnade försändelsen och hittade mattes telefonnummer på följesedeln och genom numret hittade hon mattes rätta adress så när vi kom hem från morgonrundan så låg försändelsen på hallgolvet med en lapp från kvinnan som förklarade varför det var öppnat och hur hon fick tag i mattes adress. Kvinnan skrev sitt namn och att hon jobbade alldeles i närheten så därför köpte matte kaffebröd som tack för allt besvär och så gick vi dit så att matte kunde få tacka henne ordentligt.




Jag sitter utanför kvinnans arbetsplats och väntar på matte.















Iris är inte stor i maten. Hungrigast är hon vid lunch och för att inte Leo ska sno all mat för henne så får de äta så här och så står matte kvar i köket tills hon är klar. Annars skulle hon inte få något i sig.....Tänk om Leo kunde lära sig av mig. Jag väntar alltid tills Albin har ätit klart och sedan får jag slicka rent. Han lämnar alltid några grönsaker kvar till mig..Matte tycker att jag är jätteduktig eftersom hon vet att jag också är ett matvrak....










Jag har fått upp vittringen på något men vet inte på vad?




...och här också






Albin fastnade framför ett för honom spännande släp. De ska tydligen börja med något vägarbete här. Det blir ju kul för Albin....




Han tycker alltid att det är intressant att gå förbi byggarbetsplatsen















Nu väntar jag på Lena






Härmapan Iris ska alltid göra som jag gör...












Bild från kvällsrundan igår...Medan matte går till sopkorgen håller Lena i oss båda två.....







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar