"Twingly statistik"

fredag 21 maj 2021

Lång inköpsresa...vaktar

 


Det blev en ny inköpsresa idag igen. Denna gång åkte vi först till Eskilstuna och jag trodde aldrig att vi skulle komma hem. Vi åkte kl 10.00 och var inte hemma förrän strax före 15...Okej, Robban har rastat oss ett par gånger men som sagt. Jag gillar inte att åka bil..



Matte hade beställt tid hos optikern, för hon ser inte så bra utomhus med sina glasögon längre. Hon blir bländad av solen och ser då bättre utan glasögon. Det visade sig att mattes syn inte hade ändrats så mycket sedan sist, för snart fyra år sedan. Optikern sa att matte skulle kunna köra skolbuss för hon skulle få godkänd syn för yrkestrafik.

Matte har dessutom läsglasögon och ännu ett par som hon använder vid datorn. De behövde hon inte byta ut. Däremot köper hon nya glasögon av de som hon använder dagligen. Denna gång med ännu mörkare glas än tidigare....






Därefter åkte vi till Snabbgrossen, eftersom de bl a behövde köpa räkor och läsk till caféet




Så gott med vatten i värmen


Sedan åkte vi till Jula för Robban skulle handla en del verktyg, skruvar och lim åt Lenas pappa som han behövde till renoveringen av Lenas café. Där tog det lite tid eftersom det tog tid innan Robban hittade allt och dessutom var det mycket kunder där som vanligt.....

På hemväg får matte ett sms från Jysk att hennes barstol redan hade kommit, så i stället för att åka hem fortsatte de till Arboga och hämtade ut stolen.



Rastar i skogsdungen utanför ÖB

I Arboga åkte Robban sedan till ett byggföretag för att köpa det som inte fanns på Jula.....

Äntligen vände vi hem men först stannade de till vid caféet för att ställa in varorna. Robban skulle också montera ihop barstolen och vad händer? Jo, det saknas en del som håller ihop stolsbenen och som fungerar som fotstöd, så det gick inte att montera ihop den. "suck"

Robban ringer till Jysk men kommer bara till en automatisk telefonsvarare "Många samtal, försök senare"... Vet inte hur många ggr som både Robban och matte har ringt men samma svar hela tiden. De sa också att man kunde nå dem via chatt, så matte provade det också men den fungerade inte heller...På måndag tänker Robban åka till butiken....



Det tog Robban cirka fyra timmar att montera ihop bänken med skåp och hyllor igår kväll och då ska man veta att han är duktig på att montera ihop möbler...Det var ett rent helvete att få det att passa, sa han men det blev ju bra till slut...






Vi tog en längre promenad vid femtiden....Framför oss åker en karl på en elrullstol och hans lilla söta hund sitter på fotplattan och åker med. Jag har inte sett dem tidigare. Tänk om jag också kunde göra det men jag är för stor, säger matte








Och Albin ligger ute på balkongen så fort han får tillfälle....







Precis innan vi åkte i morse så kom grannen hem från jobbet och överlämnade nybakade havrefrallor och kanelgifflar till matte. Så himla snällt av honom. Han verkar dock lite rädd för mig men det är ju inte så konstigt så som jag uppför mig, säger matte som tycker att det är helt onödigt att jag skäller ut honom. Nu är det så att jag vaktar det här huset och jag gillar definitivt inte att någon ringer på dörrklockan...









Inga kommentarer:

Skicka en kommentar