"Twingly statistik"

måndag 10 maj 2021

Promenader....åskoväder....

 


Det ser inte speciellt skönt ut att luta sig mot en blomkruka när man ska vila efter frukosten......







På väg ut på långpromenaden...




Vad var det? Jo, jag tror att det åskade även om det var på långt håll




Nu hörde jag åskan igen, så nu har jag bråttom hem




Albin är mer intresserad av vad de håller på med borta vid sopcontainrarna





Nu kom ambulansen och körde fram till vaccintältet vid vårdcentralen. Robban tror att någon har kollapsat efter sticket...



Albin var jätteduktig när han passerade trädgården där den stora schäfern låg vid staketet och kollade på oss. Albin gjorde inte ens en ansats till utfall för en gångs skull....Vad han nu har emot den hunden? Den verkar faktiskt vara jättesnäll....




Vi hann precis hem innan ovädret bröt loss på riktigt, så vi hade faktiskt en himla tur. Matte hade på känn att det skulle bli en urladdning, eftersom det är nymåne i morgon....



Jag sökte genast upp en trygg plats....





Ovädret gick över ganska så snabbt, tack o lov. Albin har mest legat ute på balkongen sedan dess. Matte har inte gjort i ordning där ute ännu för det har varit så kallt och ostabilt väder...Nu är det 18 grader....





Nu väntar jag bara på kvällsrundan....









Inga kommentarer:

Skicka en kommentar