"Twingly statistik"

måndag 3 maj 2021

Promenader.....hund- o kattbad....




 Är på väg ut på långpromenaden på förmiddagen....


Albin tar i för kung och fosterland som vanligt...



Dags att få bort en massa pälshår...Albin fäller mycket mer än vad jag gör men så har han tjockt med underull också



Jag var klar långt tidigare än honom







Det var inte alls kul att komma hem för det visade sig att vi var tvungna att bada. Robban fick bära in mig i duschrummet. Jag hatar att bada men Robban tyckte ändå att jag var duktig eftersom jag satt stilla hela tiden. Stå upp ville jag inte......



Nybadad och jag tyckte inte alls om det....




Nybadade Albin gick direkt ut och la sig på balkongen. Han accepterar badet bättre än mig och står stilla hela tiden men han gick inte in i duschen speciellt frivilligt, utan Robban fick ta tag i hans halsband och styra in honom...



När Robban var klar med Albin ville Iris bada. Hon vill ju oftast göra samma saker som vi hundar gör. Självmant satte hon sig i duschen och tycktes njuta av hela proceduren. Hon är inte minsta rädd för vatten utan snarare tvärtom, så hon satt så stilla och bara njöt....Det kan man lugnt säga att jag inte gjorde...Robban sa att Iris var modigast av oss. Jaha, säger jag, då får hon väl vara det....








Efter badet var Robban tvungen att åka och matte började med att skura rent i duschrummet. Det var ingen lätt uppgift för henne. Nu är hon rädd att hon inte kommer att kunna röra sig i morgon, då hon till råga på allt har bokat tvättstugan, men den dagen den sorgen, som hon säger....







Vi har precis gått våra eftermiddagspromenader, lite senare än vanligt



Albin kollar in ungdomarna som spelar fotboll






Här har tydligen Albin pinkat och en massa andra hundar också



Fasiken vad de har ställt till det i området där nya förskolan byggs



Matte stannade för att svara i mobilen. Det visade sig vara Robban som ringde...



Nu har du väl kommit lite fel, sa matte men jag klarade av att komma ut på rätt sida. Jag hade hoppats på att det var ett korvträd men det var det förstås inte....











Inga kommentarer:

Skicka en kommentar