"Twingly statistik"

måndag 31 maj 2021

Haltar...varmt o kvavt...gräs

 


Nu haltar jag, för Robban satte nyss på ett bandage på mitt ben. Jag har ett liggsår vid armbågen som har spruckit och jag kan inte sluta att slicka på det. I morse blev matte nästan förskräckt när hon såg en massa blod i min biabädd....





På väg till bilen. Vi åkte till MediaMarkt i Eskilstuna i morse. Matte var tvungen att köpa ett filter till sin luftrenare...

Hon var också in på Plantagen och köpte lite fler blommor till balkongen och det var hon inte ensam om utan där var många kunder....



Robban rastade oss utanför Plantagen...









Albin har mest tillbringat de senaste dagarna ute på balkongen när han inte har varit ute på någon promenad. Det har ju varit riktigt varmt, både idag och hela helgen...





Det verkar som om kommunen ska spara in på gräsklippningen, för de har bara klippt vissa gräsmattor. Matte tycker att de åtminstone kunde klippa gräsmattorna runt skolan, för vi har sett att flera skolklasser har haft undervisning ute och då suttit på gräsmattorna. Lätt att få fästingar i högt gräs...


Det har varit rätt så jobbigt med promenaderna i värmen och idag har det varit rätt så kvavt också. Matte har i och för sig sett till att vi har tagit de längre promenaderna tidig förmiddag och sen eftermiddag eller kväll. I lördags var hon på caféet i cirka tre timmar men igår skötte Robban det hela själv. Han tyckte att matte kunde vara hemma hos oss hundar, eftersom det är lugnare på söndagar och det gick ju bra......

















Inga kommentarer:

Skicka en kommentar