"Twingly statistik"

tisdag 1 juni 2021

Promenader o åter promenader...

 


Den har blivit många promenader med oss för matte idag. Skönt väder trots lite väl blåsigt, 16 grader varmt.....




Det var jobbigt det här...Nu vill jag bara hem...






Någonting är det som fångar Albins uppmärksamhet men jag vet inte vad?



Vilopaus. Trots att Albin njuter av värmen så får han det jobbigt under promenaderna när det blir varmt av solen. Dags för en stunds vila alltså...Självklart glömde matte ta med sig vattnet...






Och så var det dags för en ny promenad..Denna gång fick jag gå ut före Albin för ovanlighetens skull. Han låg på balkongen och ville inte gå ut. Jag försökte flera gånger ta en genväg men det gick inte matte med på...



Ut kom Albin till slut i alla fall...








Robban kom hit efter jobbet. Och då gick vi ut på en promenad igen....



Robban sätter upp affisch från modelljärnvägen Miniature Kingdom, ett Sverige i miniatyr. Albin undrar verkligen vad det är Robban sysslar med?



Vad sysslar de med i trädgården mittemot, undrar jag? Det var ett himla liv men det är tydligen någon tillbyggnad på gång



Det blev ett kort stopp vid Ica också, då matte var tvungen att handla lite som saknades hemma...






Varje morgon då Robban tar morgonrundan, sitter Iris i hallen och väntar på oss












Inga kommentarer:

Skicka en kommentar