"Twingly statistik"

lördag 12 juni 2021

Åskoväder..rädd....regnskurar avlöst varandra

 




Albin haltade ordentligt när matte skulle ta förmiddagspromenaden med honom så det blev bara en kort runda i långsam takt...




Det är fotbollsträning och matcher på alla planerna idag och massor av folk men...


......det finns en stor bilparkering för publiken men ändå står det bilar precis överallt, på gräsmattor och andra olämpliga ställen. På parkeringen står endast några få bilar. Folk orkar alltså inte gå cirka 50 meter. Matte blir riktigt irriterad på människors bekvämlighet...








Matte åkte sedan för att hjälpa Robban på caféet. Det var ganska många förbokade besökare där. Idag var tydligen toast och varmkorv mest efterfrågat....Medan matte är borta så bryter plötsligt värsta åskovädret ut. Jag blev jätterädd och gömde mig i duschrummet. Albin var instängd i sitt sovrum för att vila sitt ben och för att han inte ska skälla på varje ljud han hör i trapphuset. Jag skiljer på vem som går därute, det gör inte Albin....





Matte kom hem vid 14.30-tiden. Vilken tur att hon tog Robbans regnrock med sig för det regnade ordentligt på vägen hem...




Albin fick en något längre runda denna gång




Sedan tvingade matte ut mig. Hon sa att ovädret hade gått över...




...men så fel hon hade. Jag hörde nog att det mullrade så jag fick bråttom hem och vi hann inte mer än hem förrän ovädret satte igång. Sedan har regnskurarna avlöst varandra...






Vi har precis kommit hem efter en något längre promenad tillsammans med Robban innan han åkte hem till sig. Nu var det uppehåll i regnandet... 



Albin haltade inte lika ofta denna gång men jag trodde inte att vi skulle komma hem någon gång för tid tog det...





Vet inte hur många gånger som jag fick vänta in Robban och Albin....




Vi hade en himla tur för precis när vi kom innanför dörren hemma så började det att regna igen....









Inga kommentarer:

Skicka en kommentar