"Twingly statistik"

onsdag 9 juni 2021

Promenader....varmt....tålamod




Varje gång jag slipper ha halskragen på mig lägger jag mig under köksbordet. Jag tycker att det är svalast och lugnast där




...medan Albin envisas att ligga i solen







Är ute förmiddagens långpromenad. Ett helt gäng skolelever åker moped till skolan och jag gillar inte det ljudet alls. Skönt, nu ska de tydligen parkera i alla fall...



Albin verkar dock gilla alla motorfordon



Och det är full fart på förskolebygget, ser jag




Alltså, jag tycker att det är kvavt ute idag också...






När jag tycker att det börjar bli lite väl varmt i köket också, tex när matte lagar mat, lägger jag mig under öppna spisen.. 








Robban kom efter jobbet och följde med ut på en längre promenad innan han skulle fortsätta att jobba med renoveringen av Lenas nya café...






Albin ville käka lite gott gräs....





...under tiden la jag mig ner för att vila i skuggan. Tycker att det är lite väl varmt även om det blåser lite grann. Det är 24 grader....




Här är det bäst att se sig för innan vi går över






Mattes tålamod kommer att testas många gånger innan hon har lärt sig den här datorn. Hon trodde Mac som Mac men ack så fel hon hade. Det är så mycket nytt att lära, så det var inte lätt för mig heller att skriva denna blogg. Och Robban har ju inte så mycket tid över för att hjälpa till och det är ju nytt för honom också. Matte har redan glömt det mesta som han visade henne...










1 kommentar:

  1. Stort TACK för fint inlägg trots ny dator Ni är duktiga tycker vi Bosse Elton o Barbro

    SvaraRadera