"Twingly statistik"

tisdag 22 juni 2021

Åska igen...lagom varmt för promenader...

 



Fy fasiken vilka jobbiga nätter det har varit. I natt var det tredje natten som det åskade, denna gång vid fyratiden. Matte vaknade av att jag hyperventilerade.....







Albin ute på sin förmiddagspromenad. Han tyckte nog att det var skönt när solen höll sig borta och det var lagom varmt...



Jag ville inte alls gå ut men matte tvingade mig. Hon sa att det inte var någon fara men det är kvavt och jag känner att det kan komma åska igen. Jag gjorde mina behov direkt när jag kom ut och ville hem sedan men matte sa att jag var tvungen att ta en promenad. Jag lovar att gick så fort jag kunde....





Här är det bäst att se sig för så att vi kommer helskinnade över gatan










Och Albin har varit ute på balkongen hela dagen, förutom när han har gått sina promenader förstås.....




Han har tidvis haft sällskap av Iris...




...medan jag har legat under öppna spisen när jag tröttnade på att ligga i soffan








Vi har nyligen varit ute på en varsin promenad igen.Albin fick syn på sitt hatobjekt nr 1, den stora vackra schäfern. Den försvann på gångvägen bakom bilarna till Albins besvikelse...




Matte fick tvinga ut mig igen och jag gillar det inte alls...





Robban tog morgonrundan med oss strax efter sju och käkade frukost här innan han fick åka till Snabbgrossen i Eskilstuna igen. Det är inte klokt vad folk äter hamburgare, fish and chips och glass. Det går åt som smör i solsken.Grossisten Svensk Cater kommer med en extrakörning till caféet i morgon.

Vi har inte sett till Robban på hela dagen. Han har fullt upp vid stekbordet....

Problemet är att de får inte plats med fler kylar och frysar inne i lokalen. De har även varor i en jättestor frysbox på Bleckis café som Robban driver på helgerna och så har de bröd här i mattes frysbox som annars bara används som Iris matbord för tillfället.  













Matte köpte jordgubbar och färskpotatis från Skåne av torgtanten idag. Hon står ju alldeles bredvid caféet så Lena kom också ut för att handla inför midsommar. Matte föreslog att de skulle servera en midsommartallrik på midsommarafton och det nappade de på. Matte har gett ett förslag som tydligen blev uppskattat.








Matte hade tvättstugan också. Hon körde sängkläder, täcke och överkast. Praktiskt att få allt tvättat och torrt och slippa ha tvätten hängandes här inne. Matte gillar att det alltid är så renstädat i den här tvättstugan...



















Inga kommentarer:

Skicka en kommentar