"Twingly statistik"

tisdag 15 juni 2021

Sol men blåsigt.....promenader....cykling...

 


Där borta kommer några hundar som jag inte har sett tidigare




Albin fortsätter med sitt gräsätande



Här väntar vi på matte som är inne på Ica och handlar




När matte och jag skulle över vägen mötte vi en man i elrullstol på övergångsstället. Han kom alltså från andra hållet. Hans lilla hund satt på fotplattan och åkte. När hunden fick syn på mig blev den halvt hysterisk och hoppade av rullstolen och höll nästan på att bli påkörd. Hoppas att den klarade sig helskinnad. Matte tänkte stanna men gubben körde bara iväg utan att kolla hur det gick utan slet bara upp hunden i kopplet från gatan. Vi har inte sett dem tidigare så vi vet inte vilka de är...Både matte och jag tyckte synd om hunden...








Albin har som vanligt tillbringat större delen av dagen på balkongen...







Matte har bloggat på sin hemsida om "cykelmotion med hund". Hon tycker synd om en del hundar som vi har mött här i stan, där hundägaren cyklar alldeles för fort och även när det är alldeles för varmt och även med alltför unga hundar. Cykelmotion är bra och trevligt men ganska så tufft för hundens leder, muskler och trampdynor så det gäller att cykla förståndigt och klokt...











Vi har precis gått en kvällsrunda. Albin får en vilopaus, då han började halta lite lätt igen




...och här står jag och väntar på honom



Jag tycker faktiskt att det var riktigt skönt ute även om det blåser en del...









Inga kommentarer:

Skicka en kommentar