"Twingly statistik"

onsdag 23 juni 2021

Trött....Aptus Relax...pengar....promenad...tillbehör



Nu är jag trött efter dagens aktiviteter....På förmiddagen åkte vi till Arboga för matte och Robban skulle till frissan och klippa sig.




Två timmar senare kom de ut. Albin hade somnat och jag vaktade bilen. Nu var det ju inte varmt ute heller så det var riktigt skönt faktiskt....




Först stannade Robban till vid djurkliniken för att matte skulle köpa Aptus relax till mig, eftersom jag har blivit så orolig på grund av all åska de senaste dygnen.....Jag har ätit sådana vid några tillfällen då matte köpte dem till Albin mot hans insektsfobi, så nu får han äta dem också.

Aptus Relax är tuggbitar som bidrar till att minska stress vid olika tillfällen, tex åska, fyrverkerier, separationsångest, resor, veterinärbesök etc. Innehåller bl a grönt te och vitamin B1

Ges 30 minuter innan effekt önskas. Kan användas dagligen  eller vid behov.

Vi fick en varsin tablett innan de gick in till frissan.


Och apropå frissan. Hon bad Robban att gå till Sparbanken för att växla pengar. Hon behövde 50-lappar eftersom många av hennes kunder betalar kontant. På banken har de en särskild kassa för kontanter som ska växlas men hör och häpna. Kassan var stängd. Den är bara öppen på måndagar och torsdagar nu och det gick inte att växla i någon annan kassa. Mattes frissa har varit kund där i åratal men hon har inte fått något meddelande om att det hade blivit ändrade rutiner. Nu hade hon tur för en butik i närheten hade växel, så att hon kunde få lite växlat ändå. 

Bankernas service är ju under all kritik numera. Matte och Robban anlitar Handelsbanken. Den 1 juni stängde de kontoret här i stan så nu måste man åka till Köping om man behöver göra bankärenden. Man kan ju tro att banken gick dåligt här i stan men så var det inte alls, utan tvärtom. Ändå stängdes den. Massor av företag och även privatpersoner här har tagit ut alla sina pengar och fört över dem till annan bank i stället. Storbankerna  är inte speciellt rädda om sina kunder precis....





Robban har inte hunnit jobba på caféet ännu idag mer än att han fick hämta och fylla på mattes frysbox till bredden med pommes frites/strips och till Bleckis café och fylla på frysarna där med bröd. Lena fick en jätteleverans idag så vi får hoppas att det räcker ett tag och jag hoppas att de hittade fler frysar som de kunde fylla.




Han var sedan tvungen att åka hem för de ska byta hemlarm och larmföretag till Verisure i stället. De har tagit samma på Torgcaféet.
Installationen har tagit cirka fyra timmar. Robban kom nyss hit med Albin och sedan stressade han vidare till caféet för att ta hand om stekbordet igen.

Matte har roat sig med att skriva en inköpslista till midsommartallriken som de ska servera. Lena och Robban måste troligen åka till Ica Maxi i kväll för att inhandla varorna.










Matte och jag har varit ute på en längre promenad, även om jag vid ett flertal gånger försökte ta en genväg för att komma hem snabbare. Som vanligt tvingade matte mig runt...




Där borta kommer en rottis. Det var länge sedan jag såg den...





Och här får man också se sig noga för när man ska över korsningen. Blinkers verkar vara ett tillbehör som saknas i många bilar. Och apropå tillbehör. 

Det var nära att jag blev påkörd av en cyklist för en stund sedan. Hon kom bakifrån på den gemensamma gång/cykelvägen.Varken matte eller jag hörde henne och ringklockor verkar inte existera nu för tiden. Trots att matte och jag höll oss så långt åt sidan som möjligt var det mycket nära att jag hade fått cykeln i baken. Vet inte vad hon tittade på men hon kunde knappast undgått att se oss....








Jag tror att Iris undrade var Albin var någonstans när han följde med Robban hem. Han brukar ju alltid ligga ute på balkongen...








Inga kommentarer:

Skicka en kommentar