"Twingly statistik"

fredag 4 juni 2021

Halskrage.....promenader...

 


Nu är jag riktigt sur eftersom jag måste ha en halskrage på mig. Det är faktiskt första gången jag har det och det är inte det minsta kul. Bandaget på benet kanar hela tiden ner. Det är svårt att få det att sitta kvar runt armbågen och jag kan inte sluta att slicka på såret för det irriterar mig något enormt...men jag hatar det här åbäket. Jag slår i överallt och inte kan jag ligga på de platser som jag vill för det är för trångt...Det är faktiskt synd om mig, tycker jag..






Matte har tagit alla promenader med oss idag, eftersom Robban jobbar....


Hon tog Albins förmiddagspromenad ganska så tidigt på grund av värmen men han tyckte att det var jobbigt ändå...




Matte fick ändra färdriktning flera gånger. De gräver och asfalterar nu också överallt...



Stopp vid apoteket. Matte gick in och köpte en självhäftande elastiskt binda till mitt ben. På natten behöver jag inte ha halskragen, sa matte. Tack för det! Det är ju när jag rör mig som bandaget kanar ner...






Ska jag behöva gå ut så här? Matte tog av mig kragen tack o lov...



Får vänta medan matte plockar upp efter mig...



Det är ganska så folktomt ute men där kommer i alla fall en hundägare med en jätteliten dvärghund...




Äntligen på väg hem. Det är lite väl varmt för min smak....









Matte fick rabarber av Robban igår och idag bakade hon en paj av dem med glutenfria havregryn, socker och kardemumma. Det blev en hel del rabarber över så dem har hon fryst in...

Rabarber innehåller oxalsyra så har man känsliga njurar som matte har så ska man ta det lugnt med rabarbern. Det gäller även spenat och rödbetor, som man inte heller ska äta så ofta, eftersom risk finns för att det bildas njurstenar...






Vi har precis varit ute på ytterligare en promenad. Vad Albin spanar in vet jag inte?



Det är fortfarande varmt, 23 grader och det är så tyst och stilla. Var är alla människor och inte minst alla hundar?








Inga kommentarer:

Skicka en kommentar