"Twingly statistik"

måndag 21 juni 2021

Promenader.....kvavt....regn/åska....sommarsolståndet

 


Självklart skulle vi möta en granne så matte var tvungen att stanna och prata med henne. Jag nonchalerade henne helt...Jag är inte så intresserad av att hälsa på främmande människor, åtminstone så länge de inte har något ätbart att bjuda på...



Jag tycker att det är lite väl kvavt...



Albin la sig ner vid varje skuggigt parti de passerade. Han fick faktiskt en kortare förmiddagspromenad än vad jag fick idag..



Albin vill hem men det är en bit kvar tills de är där..







Albin hann se att två hundar passerade förbi där borta. Han fick en något längre promenad på eftermiddagen. Det var 24 grader och solen hade gömt sig och så fläktade det lite mer då....



Han vet att han inte får kissa på lyktstolparna men han kan ju göra det åt andra hållet i stället....




Det blev sedan min tur att gå ut igen...




Och här blev jag ordentligt utskälld av en liten hund..."suck"







Besökarna till Lenas café är många men några som kommer med häst har vi inte sett tidigare..Så fin!


Bild från Vecteezy

Dessutom kom en tjej cyklande från Arboga enbart för att köpa en räksmörgås. Det är 18 km om man åker E20 och betydligt längre om man cyklar. Strongt gjort! 

Lenas svägerska, en thailändska är helt suverän på att göra räksmörgåsar och det sprider sig snabbt så de är minst sagt efterfrågade...Arbetskamrater till Robban på sjukhuset i Köping kom också för att köpa räksmörgåsar till lunchen. Till Köping är det 1,5 mil men de åkte bil förstås...

Annars har Robban fått jobba hela dagen. Han fick åka till Snabbgrossen i Eskilstuna i morse och köpa in varor för mycket hade de sålt slut på i helgen. Och då har han och Lena måst åka till Ica Maxi varje kväll för att fylla på. Sedan har han stått vid stekbordet hela dagen och kommer att stå där till kl 20 i kväll då de stänger. En strid ström av kunder kommer hela tiden...Igår, söndag var det kaos när han kom dit vid 16-tiden efter att han hade stängt sitt café. Så mycket folk och stressad personal...Både matte och Robban förstod att caféet skulle bli populärt men de var tämligen ensamma om det.....








Idag inträffar sommarsolståndet och är därmed årets längsta dag. Solen står som högst på himlen. Mycket starka energier är i omlopp eftersom vi är så nära fullmånen som inträffar på torsdag, den 24/6. I denna vecka kommer många att gå in i någon form av avslut. Det kan gälla allt från jobb, uppdrag, relationer etc.

I Sverige är sommarsolståndet ingenting som firas utan det är midsommarafton som är dagen som firas. Midsommar infaller alltid någon gång mellan 19-25 juni och ligger alltid nära i tid med sommarsolståndet.








Matte tänkte ta kvällsrundan med oss nu, men vad händer? Jo, regnet vräker ner och som om det inte vore nog så skjuter de borta på skjutbanan också. Alltså, jag vill inte gå ut. 

Natten var inte kul alls. Jag höll matte vaken halva natten för det åskade något så hemskt. Jag var jätterädd....så jag hoppas verkligen att det inte åskar i natt också...










Inga kommentarer:

Skicka en kommentar