"Twingly statistik"

tisdag 25 maj 2021

Promenader....gräs....

 


Och pensionärerna spelar boule igen, ja det är ju tisdag




Albin kollar in förskolebygget. Det går framåt...Nu har det anlänt en hel del isoleringsmaterial dit också.....







Matte och jag tog en promenad efter lunch. Här blir jag ofta utskälld av en hund som står på en balkong och blir mer eller mindre "galen" när han ser mig och det var ju inget undantag idag...



Vi gick ovanför Coop-parkeringen och det gör vi ju inte så ofta, så här fanns mycket intressant att undersöka...



Väntar utanför Coop. Matte skulle in och hämta ut ett litet paket. Hon beställde en receptionsklocka igår eftermiddag och den hade redan kommit. Postnord måste ha slagit rekord i snabbhet. Matte trodde inte sina ögon...

De ska den på caféet. När Robban är där ensam ser han inte om det är kunder vid disken, om och när han är tvungen att fixa till fler smörgåsar eller fixa ihop något annat inne i köket...







Och apropå café så stötte vi på Lena och Robban som stod och inspekterade fönsterkarmarna som Lena hade målat på sitt nya café...Jag sprang fram och hälsade på dem...Albin sitter i bilen....

Jag stannade hos Robban medan matte köpte ägg på torget...










Sitter och väntar på matte som skulle hämta något inne i  lägenheten...Då ser jag att Robban och Albin kommer. De ska följa med på en längre promenad igen...




Man kan ju undra vad Albin är så intresserad av?



Jo, det var kommunens gräsklippare. Jag tycker bara att den bullrar högt och låter väldigt illa....

Kommunen har fått så mycket klagomål för att de inte har klippt gräsmattorna, så idag har de kört på varenda gräsmatta tror jag...Det doftar ju gott men matte får världens nysattacker förstås...









Inga kommentarer:

Skicka en kommentar